Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Panik.. :( inga pengar kvar

Får inget genom klarna tyvärr :/ tror jag är spärrad där sedan några år tillbaka.

Absolut inte meningen att låta negativ, försöker vara positiv trots min situation :( Släpar mig till jobbet varje dag fast jag mår skit just nu.. jag vågar inte avslöja min identitet då det kanske skulle få konsekvenser för mig. Skäms över min situation.
Inget att skämmas över, många av oss sitter i samma situation. Vi är här för att hjälpa varandra.
Varför du skulle få konsekvenser har jag svårt att förstå. Va är det som prioriteras just nu, är de att köpa mat? Kan kanske bidra med en liten Swish och finns säkert flera som är villiga.

Jag förstår det. Känns så läskigt att avslöja på något vis, alltid orolig över att någon ska få reda på hur jag har det osv. Tänker kollegor främst. Ja det är matpengar jag behöver, så jag kan laga mat och få med mig matlåda till jobbet. Det vore väldigt snällt, jag vill gärna betala tillbaka den 25e också!

Jag förstår det. Känns så läskigt att avslöja på något vis, alltid orolig över att någon ska få reda på hur jag har det osv. Tänker kollegor främst. Ja det är matpengar jag behöver, så jag kan laga mat och få med mig matlåda till jobbet. Det vore väldigt snällt, jag vill gärna betala tillbaka den 25e också!
Ett förslag är att öppna upp dig för ev dina kollegor, men speciellt för din chef.
Jag har berättat allt för min chef, alla problem jag har ekonomiskt & spelmissbruk. Och herregud va bra dom tog det och mycket hjälp och stöttning har man fått.

Ett förslag är att öppna upp dig för ev dina kollegor, men speciellt för din chef.
Jag har berättat allt för min chef, alla problem jag har ekonomiskt & spelmissbruk. Och herregud va bra dom tog det och mycket hjälp och stöttning har man fått.
Jag håller med dig dom brukar va förstående. Klart det är jobbigt man tror man ska bli dömd men det är ba nått man byggt upp i sitt egna huvud. Både fått hjälp med mitt drogmissbruk via jobbet fick förebyggande sjukskrivning och dom stötta mig till 100%. Kom tillbaka efter 8 veckor hade fortf då kvar min ansvars position. Samt även berättar nu om min ekonomiska sits då jag sjukskrev mig så dom visste vad det var.

folk är inte så dömande som man tror, det äe många som är i samma sits. Ta dig mod och berätta kommer kännas skönt för dig i Längden tro mig.

Har du barn?
isåfall rekommenderar jag massor av bra Facebook grupper där man kan sälja barnkläder, folk är som hökar om man säljer billigt! :)

Förstår att det var lättande. Jag har dock inte kommit dit ännu då jag ej arbetat med mina kollegor särskilt länge och är fortfarande provanställd. :(

Jo jag jobbar. Varför jag inte har pengar beror iaf inte på spel. Bara för jag ber om råd betyder det inte att jag behöver berätta varenda detalj om min situation eller hur folk i min närhet inte hjälper mig, det finns orsaker till det som inte beror på mig! Så lägg ner att vara så dömande!
Jag försöker inte vara dömande!!! Jag försöker förstå din situation då du inte själv vill berätta helt ut hur allt ligger till.
Du behöver inte vara rädd för att prata eller skämmas överhuvudtaget alla kan vi hamna i dåliga situationer men att innesluta sig som en mussla hjälper inte mycket.
Två av mina barn hamnade i en dålig situation ekonomiskt vilket jag själv inte visste om, men förstod att något var fel och tillslut så berättade dom läget och skämdes s.k.
Men efteråt så var det som att en sten släppte från deras bröst. Jag hjälpte dom och betalade in deras skulder på ett villkor att dom inte sätter sig i samma situation igen.
Du behöver prata med någon om din situation vilket jag inte tror att du har gjort för att du skäms för att du har hamnat där du är idag. Du kommer känna en lättnad när du väl har gjort det.
För att du ska kunna få den hjälpen du behöver så måste du öppna upp dig för någon.
Som sagt jag är inte dömande utan försöker bara förstå din situation och varför du har hamnat där du är idag. Sen om du tar det på ett annat sett är bara att beklaga. Jag ville försöka få igång dig så du öppnar upp dig om vi eller någon som du liter på kan göra så du börjar prata om vad ditt problem beror på.
Du behöver verkligen göra det, prata och be om hjälp och förklara din situation om det ska kunna lösas för dig. Att tiga och skämmas kommer inte att hjälpa dig.
Hoppas du förstår vad jag menar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp