Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Orolig över min situation, låna 30000 kr

Jag fick massa erbjudande häromdagen med 3ff och 4.8% 300k så du kommer få hur många som helst erbjudande kan jag nästan lova men du kan ju få kanske utanför att använda uc onödigt när det är en så liten mindre summa, wästgöta har lån som använder bisnode så slipper du uc..... men om du tar 100-200k så kommer du som sagt få massa genom ex lendo advisa

Han ska bara ha 30.000.

Inga problem för dig att få ett lån beviljat. Det finns en risk att du inte får de lägsta räntorna eftersom beloppet du är ute efter är väldigt lågt. Bankerna ger volymbaserade räntor, ju högre belopp desto lägre ränta. Du skriver ju att du har andra lån idag, jag hoppas att din tanke är att samla allt i ett?

Har gjort en ansökan nu.
Bäst erbjudande än så länge kom från min bank, SEB.
Jag är lite nojjig över att välja dom. Vill inte att banken ska få reda på min situation... Är det lättare att gömma lånet om jag tex tar Coop?
Eller är det bäst att låta SEB ha alla mina lån? Vad tycker ni?

Vad sökte du på?
Vad för ”situation” är det du pratar om? Du behöver låna 30.000, varför nojig?

Har gjort en ansökan nu.
Bäst erbjudande än så länge kom från min bank, SEB.
Jag är lite nojjig över att välja dom. Vill inte att banken ska få reda på min situation... Är det lättare att gömma lånet om jag tex tar Coop?
Eller är det bäst att låta SEB ha alla mina lån? Vad tycker ni?

Var inte orolig det kommer lösa sig

Jag gick lite för fort fram här.
Ansökte om lån för renovering. Tyckte att vitvaror klassar in i det.
Hur noga kommer banken följa upp vad jag gör med pengarna? Som ni tipsade om tog jag en liten buffert också så jag kommer ur den onda spiral jag hamnat i.
Är det bedrägeri av mig att låna extrapengar för mina andra dåliga krediter och buffert?
Man kunde ju bara välja en sak när man ansökte.

Hur som helst, tack för era svar! Nu har jag verktyg för att ta mig ur spiralen. Jag har numera kontroll på min shopping. Det är gamla synder jag försöker ta tag i.
Men jag måste vara på min vakt så att jag inte trillar dit igen när jag mår dåligt.

Ikano och Coop ligger bäst till, följt av Santander.
Vilken skulle ni valt? I princip samma ränta hos alla 3.
Vilken har smidigast handläggning?

5% hos alla 3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp