Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Orolig över min situation, låna 30000 kr

Coop har ju inte direkt några bra recensioner när man googlar. Hur är det idag, recensionerna har ett par år på nacken.
Santander är säkert ett bra val, men också det dyraste alternativet.
Hur upplever ni Ikano? Kräver dom kompletteringar trots att det förslag jag fått genom advisa inte nämner några?

Senast ändrad:
Och nu tillkom Ica på 5.49%

Är Santander en seriös bank? Kräver dom kompletteringar? Om jag behöver billån i framtiden, kan dom höja lånet?

Använder IKANO alltid Instantor vid ansökan? Jag har några transaktioner mot svenska spel, kanske 100 kr i veckan typ. Är det ett problem?

Senast ändrad:
Santander helt klart! Har ingen erfarenhet av att höja lån men supersmidig handläggning och utbetalning. Du har förmodligen pengarna på onsdag om du signerar idag.

Santander är väldigt bra att ha och göra med, snabb handläggning och betalar ut väldigt snabbt!
Missköter du inte ditt lån eller ditt ucbetyg så ser jag inte varför du inte skulle kunna höja ditt då befintliga lån eller söka om ett separat billån hos dom.

Santander helt klart! Har ingen erfarenhet av att höja lån men supersmidig handläggning och utbetalning. Du har förmodligen pengarna på onsdag om du signerar idag.
Så det är värt 1000 kr tycker ni?
Billigaste kostnaden är Ikano på 8790 kr, dyrast är Ica på 9954 kr. Santander ligger på 9755.
Ingen större skillnad. Jag vill ha en smidig process...

Det är bara att åka till vilken affär som helst som säljer vitvaror och peka på det du vill ha, så får du prylarna idag. Varför krångla med att ta ett lån för så små summor? Det finns ju avbetalning på alla ställen som säljer sådant. T.ex Mediamarkt har räntefritt i fyra månader mot en uppläggningsavgift på 95 kr.

Det är bara att åka till vilken affär som helst som säljer vitvaror och peka på det du vill ha, så får du prylarna idag. Varför krångla med att ta ett lån för så små summor? Det finns ju avbetalning på alla ställen som säljer sådant. T.ex Mediamarkt har räntefritt i fyra månader mot en uppläggningsavgift på 95 kr.
Jo, men jag tänkte samtidigt passa på att städa min ekonomi. Så jag sökte på 60k för att ta bort ett par kreditkort

Du undrar över 1000kr.. över hur många år har du ansökt på lånet?
Har du ansökt på 10år så 8,3kr i månaden.. 5 år 16kr i månaden..

Känns som dom små summorna över så pass lång tid inte är nått att bråka om.

Skulle se om något av lånen har rak amortering, då hade jag tagit det fast det kanske har högre ränta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp