Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Orolig över min situation, låna 30000 kr

Hej!
Jag har problem med att hålla i pengarna, och nu sitter jag i en situation där flera av mina saker i lägenheten måste bytas ut.
Mitt data är:
Blanco 209000 (utnyttjat 68000)
Inkomst 634000 kr
Underskott -40400 kr
Uc risk 0.44%

Jag skulle behöva ett lån på ca 30000 för att fixa det som behövs.
Jag är ensamstående med ett barn.

Jag är väldigt nojjig över detta, hur jag ska lösa det. Vill inte berätta för min omgivning att jag har problem heller. Att jag just nu inte kan köpa ny vitvara mm.

Vad tror ni, kan man få ett lån till ok ränta? Jag vill inte öka nyttjad kredit för de är så hög ränta på dessa.

Hej Per,

Du kommer inte ha några som helst problem att låna 30,000 SEK eller avsevärt mycket mer för den delen.

Med tanke på din inkomst, belåningsgrad samt UC-risk borde du få väldigt låga ränteförslag.

Hur ser det ut med förfrågningar?

Hej!
Jag har problem med att hålla i pengarna, och nu sitter jag i en situation där flera av mina saker i lägenheten måste bytas ut.
Mitt data är:
Inkomst 634000 kr
Underskott -40400 kr
Uc risk 0.44%

Jag är väldigt nojjig över detta, hur jag ska lösa det. Vill inte berätta för min omgivning att jag har problem heller. Att jag just nu inte kan köpa ny vitvara mm.

Vad tror ni, kan man få ett lån till ok ränta? Jag vill inte öka nyttjad kredit för de är så hög ränta på dessa.

Det ser väldig bra ut kan jag säga på rak arm, har du många ff? För annars släng en ansökan på Advisa på 300k det kommer få bra

Hej och tack för era svar. Det hjälper. Jag inser vid sådana här tillfällen att det är jobbigt att inte ha någon och prata med.

Det är alltså 30-50k jag behöver låna.

Jag har 1 förfrågan (SEB)

Hej och tack för era svar. Det hjälper. Jag inser vid sådana här tillfällen att det är jobbigt att inte ha någon och prata med.

Jag fick massa erbjudande häromdagen med 3ff och 4.8% 300k så du kommer få hur många som helst erbjudande kan jag nästan lova men du kan ju få kanske utanför att använda uc onödigt när det är en så liten mindre summa, wästgöta har lån som använder bisnode så slipper du uc..... men om du tar 100-200k så kommer du som sagt få massa genom ex lendo advisa

Alldeles utmärkt. Du kommer få många bra bud på 30,000 SEK och även om du väljer att refinansiera ditt befintliga blanco.

Tack för era svar! Nu känns det lättare.
Skönt att ni finns! Jobbigt att vara helt ensam.

Hej!
Mitt data är:
Inkomst 634000 kr
Underskott -40400 kr
Uc risk 0.44%

Sök inte 30k.Du säger att du har hög ränta på befintlig blanko. Det bästa lösningen är att söka beloppet som du har kvar på din blanco+30k+20k till buffert. Du kommer att få väldigt fina erbjudande med väldigt bra ränta det är jag övertygat om.

Antar att du bor i en bostadsrätt för annars borde befintligt hyresvärd stå för nya vitvaror.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp