Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Orkar inte mer nu !!

Det undrar jag med. Tror många är hjälpta av dina råd ibland men många blir även idiotförklarade vilket inte känns okej.

Ja du får gärna undra det, svaret är dock inget.

Har för mig att du skrev att du var inkassohandläggare tidigt i din karriär här på lånforum? Det var kanske ett hypotetiskt resonemang kring hur du skulle ha agerat som sådan dock...

Senast ändrad:
Jag har inte sett att Lasseman har idiotförklarat ngn utan tycker att han kommer med sunda resonemang. Han har en annan infallsvinkel och det tycker jag bra. Man får ta till sig det man har nytta av och inte ta åt sig för jag kan inte tänka mig att hans avsikt är att förölämpa utan hjälpa. Det är bra med olika kompetenser

M

Håller med om kompetensfrågan men om man läst alla trådar så finns en viss taskig syn på oss som hamnat i denna situation.

Håller med om kompetensfrågan men om man läst alla trådar så finns en viss taskig syn på oss som hamnat i denna situation.

Taskig syn på saker har då även festis69 som ifrågasatte huruvida jag kunde läsa, förstärkt med inte mindre än 4 utropstecken, för att verkligen understryka att han/hon var allvarlig i det han/hon skrev.

Har för mig att du skrev att du var inkassohandläggare tidigt i din karriär här på lånforum? Det var kanske ett hypotetiskt resonemang kring hur du skulle ha agerat som sådan dock...

Jag har inget minne av jag skrivit det, och har jag skrivit det så får jag be om ursäkt, för så är det inte. Jag har dock vid flera tillfällen just gjort så, resonerat i hur en sådan kan agera, vill minnas det var frågan om att någon firma vägrade återkalla en verkställighet från kronofogden, då personen ville ha en avbetalningsplan igen, och jag förklarade att det helt enkelt är mindre jobb för inkassofirman att låta det ligga kvar hos kronofogden, än att ta tillbaka det och lägga upp en plan på nytt, och hoppas att planen följs den gången.
Arbetar inte för något inkassobolag och är inte inkassohandläggare (det ena ger förvisso det andra, men för att vara tydlig) men jag arbetar med något som gör att jag har mycket god insyn och koll på hur hela den här svängen fungerar..

Kanske rentav en av alla dessa lånförmedlare som vi kämpar med? Lasseman

Kanske rentav en av alla dessa lånförmedlare som vi kämpar med? Lasseman

Du menar nog kanske långivare, men nej, vare sig lånförmedlare eller långivare betalar någon lön åt mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp