Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Orkar inte mer nu !!

Knappt kunnat sova :( fick mitt första föreläggande av krono i går !.
Hur länge kan jag vänta med att skriva på det ? Kommer de en påminnelse om ja inte skriver på de inom någon vecka ?. Va svea inkasso som skickat in smskredit till krono.. kommer väl redan få löneutmätning i sep då :( :(.. fyy.
Måste ordna lagring av min post på måndag !.. nu börjar nog alla 40-tal kronofogden brev att komma :( :(

Jag har redan svarat flera gånger på när din löneutmätning lär starta.

Påminnelse skickas efter 10 dagar.

Och jag ställde ingen fråga om löneutmätning !!!! Om du kan läsa Lasseman !!!!.. skrev kommer väl få löneutmätning redan i sep då.. och frågade inte efter när !!!!

Och jag ställde ingen fråga om löneutmätning !!!! Om du kan läsa Lasseman !!!!.. skrev kommer väl få löneutmätning redan i sep då.. och frågade inte efter när !!!!

Ok, det blir väl i september då. Med tanke på att du tänkte vänta ut påminnelserna på föreläggandena så hinner knappt utslagen meddelas innan månadsskiftet och företags lönekörningar gör ganska tidigt, och det ska efter utslaget registreras för verkställighet och du ska få ett inbetalningskort för att ha möjlighet att betala skulden, efter det får du ett brev där du ska redogöra för dina inkomster, därefter utreder kronofogden löneutmätningsutrymmet. Om du drar ut på allt längst möjligt så är det då redan framme i oktober, men vi kan säga att löneutmätningen kommer i september då, även om det inte riktigt finns tid för det, så är du nöjd:)

Min påminnelse kom redan efter en vecka! Förstår att det är tufft. Jag pratade med Kfm om detta och de sa att om man inte skickar in påminnelsen så kommer en delgivningsman till bostaden. Kfm sa att om man inte var hemma så ringer delgivningsmannen på hos grannarna och frågar om de vet var man är. Så det är inget man vill ska hända.

Omoget!! Önskar väl att löneutmätningen startar så sent som möjligt !! Att ja hinner lägga undan lite !! Var en granne som trodde sep.. han/hon har det nu..

Efter en vecka redan ! Tack då vet jag.. men får invänta påminnelsen och sen skriva på den när den kommer..pinsamt om dom ringer på grannar :(

Javisst är det pinsamt om de ringer på hos ens grannar. Man blir ju ordentligt förolämpad av olika instanser. Man brukar säga att man måste vara frisk för att orka vara sjuk och det stämmer väl också när man har skulder man inte kan betala för tillfället, man måste vara rik för att orka vara skuldsatt/fattig.

Omoget!! Önskar väl att löneutmätningen startar så sent som möjligt !! Att ja hinner lägga undan lite !! Var en granne som trodde sep.. han/hon har det nu..

Svara inte på utredningslappen dom skickar ut, där dom undrar om din inkomst osv, då drar det ut på tiden, och som jag skrev tidigare om du läste, beroende på vilket team ditt ärende ramlar ner hos, så kan det bli så sent som januari lika gärna. Jag vet ett specifikt team där jag fick ringa och stöta på för att det skulle komma igång, och då hade ärendet legat i 5-6 månader.

Man undrar ju vilket inkassobolag du representerar Lasseman!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp