Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Orkar inte kämpa mer... [berätta för min man om lån]

Ångesten är kvar. Har inte gjort ett dugg av det jag sa. Inte pratat med mina föräldrar. Inte aktivt tagit tag i något. Mår så dåligt. Men tänker att jag ska börja med att söka hjälp. Skuldsanering är inte aktuellt pga äger ett hus och det ska inte säljas under några omständigheter. Så mitt sista och enda alternativ är mina föräldrar. Men ångest att fråga. Jag är rädd att de från den dagen jag berättar kommer se på mig med andra ögon.

Ska boka tid hos skuldrådgivare även om jag är livrädd att någon får reda på att jag varåt där.

Nu har jag bokat tiden. Känns ändå skönt! Har även skrivit ner mina skulder. Då samtliga är nya i princip ( 3-4 år) kommer ju skuldsanering ändå inte vara aktuellt va?

Nu har jag bokat tiden. Känns ändå skönt! Har även skrivit ner mina skulder. Då samtliga är nya i princip ( 3-4 år) kommer ju skuldsanering ändå inte vara aktuellt va?
3-4 år är inte så nytt. Men som du sa i tidigare inlägg, så kan huset ni äger vara ett hinder för beviljad skuldsanering. Äger ni tillsammans? Hur mycket är den värd samt hur mycket är huset belånad?

3-4 år är inte så nytt. Men som du sa i tidigare inlägg, så kan huset ni äger vara ett hinder för beviljad skuldsanering. Äger ni tillsammans? Hur mycket är den värd samt hur mycket är huset belånad?
Vi äger det ihop. En bostadsrätt som är ett radhus. Lån på 2.6 milj och värt cirka 3.4 milj.

Vi äger det ihop. En bostadsrätt som är ett radhus. Lån på 2.6 milj och värt cirka 3.4 milj.
Tyvärr är min känsla att den kommer utmätas då det finns ett försvarbart övervärde i huset även om du bara äger halva. Dock vet man ju aldrig samt så är det upp till borgenärerna ifall de vill att huset ska utmätas.

Tyvärr är min känsla att den kommer utmätas då det finns ett försvarbart övervärde i huset även om du bara äger halva. Dock vet man ju aldrig samt så är det upp till borgenärerna ifall de vill att huset ska utmätas.
Ja det är nog så. Därför är det inte aktuellt med skuldsanering.

Fråga dina föräldrar då ,bit ihop eller berätta för din partner ....Har varit där flera gånger

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp