Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Online KBT-behandling för spelberoende

Hej! I ett forum där många hamnat i skiten med skulder pga. spelande är nog dethär passande, men admin får ju säga till annars. Såg att karolinska institutet just nu har en studie och erbjuder gratis online KBT-behandling för dem som har(och även haft tidigare som jag förstått) ett spelberoende. Spec då spelberoendet orsakat psykisk ohälsa.
Behandlingen är:
-gratis
-pågår under 8v, och man ska kunna lägga ner 30min varje dag på Behandlingen.
-du bör vara villig o stänga av dig i spelpaus.se under behandlingstiden
-Helt onlinebaserad, tänker att det hjälper dem som inte fysiskt kan eller orka ta sig nånstans för hjälp med sitt spelberoende.
-man har telefonkontakt/tillgång under hela behandlingstiden med leg. psykolog eller psykolog under utb.

Tips! Kan hjälpa många. Att ordna upp sin ekonomi med ett spelberoende ska börja just med att ta tag i grund problemet. Därifrån framåt börjar förändringen och det börjar gå bättre. Jag lovar. Att försöka ordna upp ekonomin med pågående spelberoende och inte ta tag i just spelberoendet är inte att ta tag i grundproblemet, och därav kommer ekonomiska problemen fortsätta. Hårt men helt ärligt sagt.

Länk till studie:

Var rädda om er hälsa(och ekonomi)! Ha det fint.

Hej! I ett forum där många hamnat i skiten med skulder pga. spelande är nog dethär passande, men admin får ju säga till annars. Såg att karolinska institutet just nu har en studie och erbjuder gratis online KBT-behandling för dem som har(och även haft tidigare som jag förstått) ett spelberoende. Spec då spelberoendet orsakat psykisk ohälsa.
Behandlingen är:
-gratis
-pågår under 8v, och man ska kunna lägga ner 30min varje dag på Behandlingen.
-du bör vara villig o stänga av dig i spelpaus.se under behandlingstiden
-Helt onlinebaserad, tänker att det hjälper dem som inte fysiskt kan eller orka ta sig nånstans för hjälp med sitt spelberoende.
-man har telefonkontakt/tillgång under hela behandlingstiden med leg. psykolog eller psykolog under utb.

Tips! Kan hjälpa många. Att ordna upp sin ekonomi med ett spelberoende ska börja just med att ta tag i grund problemet. Därifrån framåt börjar förändringen och det börjar gå bättre. Jag lovar. Att försöka ordna upp ekonomin med pågående spelberoende och inte ta tag i just spelberoendet är inte att ta tag i grundproblemet, och därav kommer ekonomiska problemen fortsätta. Hårt men helt ärligt sagt.

Länk till studie:

Var rädda om er hälsa(och ekonomi)! Ha det fint.
Jag genomgick en sådan studie för ett par år sen tror det var 2017. Jättebra! Rekommenderar

man fick logga sina spel vanor. Lista för och nackdelar. Reflektera, skriva ner strategier och utifrån om du varit spelfri skriva ner vad som fick dig att inte spela och vice versa . Att man kartlägger sina spel vanor, logga mående, förändring och beteende . Man ser det tydligt när det är svart på vitt . Kbt är ju en stegvis process där förändringar av tankemönster kan ge känslomässiga förändringar och beteendeförändringar. Att få med sig verktyg för att hantera spelsug och så klart för att förhindra att man återfaller i spel.
Att byta ut det destruktiva till något bättre och sundare.

Har faktiskt varit i kontakt med KBT för min flygrädsla.

Sjukt man kan ha flugit 50 + gånger och ändå vara flygrädd.

Jag gick en online-spelbehandling via vården i Stockholm. För mig passade inte det formatet alls. Men det är absolut värt att ge det en chans, för en annan kan det vara helt rätt!

Jag gick en online-spelbehandling via vården i Stockholm. För mig passade inte det formatet alls. Men det är absolut värt att ge det en chans, för en annan kan det vara helt rätt!

Det är jätte individuellt. När jag var som värst och spelade 18 timmar om dygnet så trodde jag bara 3 saker hjälpte - fängelse, öde ö eller sjukhuset i koma.

Gemensam nämnare ingen telefon som jag kunde spela på.

Provade allting och som du säger formatet passade mig inte alls. MEN jag kombinerade allt detta med att gå på spelmöten och när man satt där och lyssnade på alla helt fruktansvärda livsöden så var det avgörande för mig.

Har faktiskt varit i kontakt med KBT för min flygrädsla.

Sjukt man kan ha flugit 50 + gånger och ändå vara flygrädd.
Funkade det?
Jag tycker ju äldre jag blir desto jobbigare blir vissa saker som tex att flyga . Ung och orädd.
Nu är jag äldre och medveten och till min nackdel, ett väl utvecklat kosekvent tänk….så trist!

Funkade det?
Jag tycker ju äldre jag blir desto jobbigare blir vissa saker som tex att flyga . Ung och orädd.
Nu är jag äldre och medveten och till min nackdel, ett väl utvecklat kosekvent tänk….så trist!

Samma för mig.

Men för mig var det en jävligt turbulent resa ner till Phuket i Thailand som förvärrade läget :D

Så sjukt drog i mig nästan en flaska starksprit på vägen hem för att sova hela resan - går på planen SPIKNYKTER (kändes det som)

Rädslan slog ut alkoholen. Blev bara värre :D

Samma för mig.

Men för mig var det en jävligt turbulent resa ner till Phuket i Thailand som förvärrade läget :D

Så sjukt drog i mig nästan en flaska starksprit på vägen hem för att sova hela resan - går på planen SPIKNYKTER (kändes det som)

Rädslan slog ut alkoholen. Blev bara värre :D
Jag har inga problem med att flyga. Landningen däremot :facejoy:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp