- Meddelanden
- 264
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 267
Hej! I ett forum där många hamnat i skiten med skulder pga. spelande är nog dethär passande, men admin får ju säga till annars. Såg att karolinska institutet just nu har en studie och erbjuder gratis online KBT-behandling för dem som har(och även haft tidigare som jag förstått) ett spelberoende. Spec då spelberoendet orsakat psykisk ohälsa.
Behandlingen är:
-gratis
-pågår under 8v, och man ska kunna lägga ner 30min varje dag på Behandlingen.
-du bör vara villig o stänga av dig i spelpaus.se under behandlingstiden
-Helt onlinebaserad, tänker att det hjälper dem som inte fysiskt kan eller orka ta sig nånstans för hjälp med sitt spelberoende.
-man har telefonkontakt/tillgång under hela behandlingstiden med leg. psykolog eller psykolog under utb.
Tips! Kan hjälpa många. Att ordna upp sin ekonomi med ett spelberoende ska börja just med att ta tag i grund problemet. Därifrån framåt börjar förändringen och det börjar gå bättre. Jag lovar. Att försöka ordna upp ekonomin med pågående spelberoende och inte ta tag i just spelberoendet är inte att ta tag i grundproblemet, och därav kommer ekonomiska problemen fortsätta. Hårt men helt ärligt sagt.
Länk till studie:
Var rädda om er hälsa(och ekonomi)! Ha det fint.
Behandlingen är:
-gratis
-pågår under 8v, och man ska kunna lägga ner 30min varje dag på Behandlingen.
-du bör vara villig o stänga av dig i spelpaus.se under behandlingstiden
-Helt onlinebaserad, tänker att det hjälper dem som inte fysiskt kan eller orka ta sig nånstans för hjälp med sitt spelberoende.
-man har telefonkontakt/tillgång under hela behandlingstiden med leg. psykolog eller psykolog under utb.
Tips! Kan hjälpa många. Att ordna upp sin ekonomi med ett spelberoende ska börja just med att ta tag i grund problemet. Därifrån framåt börjar förändringen och det börjar gå bättre. Jag lovar. Att försöka ordna upp ekonomin med pågående spelberoende och inte ta tag i just spelberoendet är inte att ta tag i grundproblemet, och därav kommer ekonomiska problemen fortsätta. Hårt men helt ärligt sagt.
Länk till studie:
Spelstudien
spelstudien.webcbt.se
Var rädda om er hälsa(och ekonomi)! Ha det fint.