Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Onea nu kan du låna 25000 på 24 månader

Vivus har blivit hårdare med att låna ut med att identifera sig med telefon tycker då dom ska ändra det för i deras sida står att ett samtal räcker...

Men inte nu längre,,inte alla som har bank ID..

Ockerränta + skuldfälla

Mellan 60% och 210% ränta - inte så festligt att betala 40.000 för att ha lånat 25.000.
Undvik dessa, annars blir du sänkt.

Ni som tagit stora lån nu på Onea. Hur går det? Som ni väntat er eller har det fått några baksidor ni inte räknat med? Att det blir dyrare än ni trott och att det är jobbigt med förlängningsavgiften eller så?

Mellan 60% och 210% ränta - inte så festligt att betala 40.000 för att ha lånat 25.000.
Undvik dessa, annars blir du sänkt.

Det finns vägar att slippa dessa ockerräntor... Om vi säger såhär. Aktörer med dessa räntesatser vill inte att en ev skuld behöver fastställas i tingsrätten. Varför...?

Utveckla gärna, har själv snart dom på dessa...

Förtydligande. Min redogörelse är ingen uppmaning utan endast en beskrivning av gången i tingsrätten.

När ett ärende bestrids hos kfm har inkasso möjligheten att låta tingsrätten fastställa skulden. Väljer de att göra detta kommer tingsrätten inkräva följande uppgifter. Förenklat men ger ändå en fingervisning.

När togs lånen. Vilket är avgifter. Vad är räntan.

Vad tror du att tingsrätten säger om en aktör lämnar in en ansökan på dig att du är skyldig 10 000 kr varav 5000 kr är ränta? En ränta som tillkommit på bara 2-3månader?

Även om ingen döms för ocker betyder inte det att tingsrätten hjälper oseriösa aktörer att lura folk på pengar. En sådan ansökan kommer därmed med största sannolikhet nekas och chansen är faktiskt större att din ev skuld är mindre när den tas upp i tingsrätten än vad den var när kronofogden skickade dig det första betalningsföreläggandet.

Det är också här majoriteten av skulderna brukar bli återkallade av fordringsägaren med ovan motivering. Ansökan håller helt enkelt inte!

Min erfarenhet är också att fordringsägare som in i absurdum vägrat dig en seriös avbetalningsplan under hela inkasso/kfm tiden plötsligt går med på en sådan. Även Bekräftat av andra via pm till mig.

Med risk att låta som en rättshaverist. Det i tingsrätten du för första gången kan få fram exakt vad du är skyldig och det är verkligen äckligt av kronofogden och dess lakej Datainspektionen att de ens skickar ut ett föreläggande där räntan är 10 ggr högre än ursprungsskulden trots att skulden bara är månader gammal.

Senast ändrad:
Förtydligande. Min redogörelse är ingen uppmaning utan endast en beskrivning av gången i tingsrätten.

När ett ärende bestrids hos kfm har inkasso möjligheten att låta tingsrätten fastställa skulden. Väljer de att göra detta kommer tingsrätten inkräva följande uppgifter. Förenklat men ger ändå en fingervisning.

När togs lånen. Vilket är avgifter. Vad är räntan.

Vad tror du att tingsrätten säger om en aktör lämnar in en ansökan på dig att du är skyldig 10 000 kr varav 5000 kr är ränta? En ränta som tillkommit på bara 2-3månader?

Även om ingen döms för ocker betyder inte det att tingsrätten hjälper oseriösa aktörer att lura folk på pengar. En sådan ansökan kommer därmed med största sannolikhet nekas och chansen är faktiskt större att din ev skuld är mindre när den tas upp i tingsrätten än vad den var när kronofogden skickade dig det första betalningsföreläggandet.

Det är också här majoriteten av skulderna brukar bli återkallade av fordringsägaren med ovan motivering. Ansökan håller helt enkelt inte!

Min erfarenhet är också att fordringsägare som in i absurdum vägrat dig en seriös avbetalningsplan under hela inkasso/kfm tiden plötsligt går med på en sådan. Även Bekräftat av andra via pm till mig.
Varför vill 4-finance ha en dom innan avbetalningsplan upprättas? Andra bolag har jag fått till förlikning innan dom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp