Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Onea, någon som testat?

Undrar om de har en telefon som det står Onea på och en som det står Vivus på när man ringer så de vet om det är är Vivus eller Onea de representerar när de svarar.

Haha, ja det kan man undra:) en annan 'rolig' sak är att onea tar 50:- påminnelseavgift men vivus 60:-. Inget jag hänger upp mig på 10 spänn, men deras villkor kunde ju vara samma om deras personal är det. 'idag jobbar jag på onea, just fan' :)

Undrar om de har en telefon som det står Onea på och en som det står Vivus på när man ringer så de vet om det är är Vivus eller Onea de representerar när de svarar.
Samma när jag sökte avbetalningsplan på vivus. Blev kopplad hit och dit och de frågade om det gällde vivus eller onea. För som bekant hade det ju inte gått hos onea. Så visst är det precis samma företag egentligen

Sådär. Nu har jag startat min avbetalning på det större Onea-lånet. Fick ett erbjudande av dom i början av april om att avgiftsfritt och utan ränta dela upp det på 1 år, alltså 12 månader. Nu har jag gjort den första delbetalningen, så det är "bara" 11 kvar. Känns såklart tungt och det är lite över tusenlappen varje månad, men tidigare har man betalat hälften i förlängningsavgift varje månad så det här är ju klart bättre ändå.

Hoppas kunna betala några delar lite snabbare så jag är klar på kanske 8 månader istället för 12 :) När man sen kommit ner en bra bit under 10.000:- kommer det såklart kännas bättre också...

Sådär. Nu har jag startat min avbetalning påstörre Onea-lånet. Fick ett erbjudande av dom i början av april om att avgiftsfritt och utan ränta dela upp det på 1 år, alltså 12 månader. Nu har jag gjort den första delbetalningen, så det är "bara" 11 kvar. Känns såklart tungt och det är lite över tusenlappen varje månad, men tidigare har man betalat hälften i förlängningsavgift varje månad så det här är ju klart bättre ändå.

Hoppas kunna betala några delar lite snabbare så jag är klar på kanske 8 månader istället för 12 :) När man sen kommit ner en bra bit under 10.000:- kommer det såklart kännas bättre också...

Akta dig för att bli sen med inbetalningarna, dom är på hugget direkt, nu ligger mitt ärende hos kfm bara för att jag inte hann att betala i tid, samma hos vivus!
Samt att dom har väldigt okunnig personal, ingen vet hur kfm fungerar!!!!

Sådär. Nu har jag startat min avbetalning på det större Onea-lånet. Fick ett erbjudande av dom i början av april om att avgiftsfritt och utan ränta dela upp det på 1 år, alltså 12 månader. Nu har jag gjort den första delbetalningen, så det är "bara" 11 kvar. Känns såklart tungt och det är lite över tusenlappen varje månad, men tidigare har man betalat hälften i förlängningsavgift varje månad så det här är ju klart bättre ändå.

Har 25.000 hos Onea.
Förlänger för 700kr i månaden cirka.
Om jag vill betala av så är det cirka 1500 i månaden.
Så på deras stora lån så kan man ju välja mellan att förlänga eller betala av

Jag har deras gamla typ av lån fortfarande. På cirka 14.000:- förlängde jag med drygt 500:- per månad i ett år. Nu har jag en avgiftsfri avbetalningsplan utan ränta upplagd på ett år. Cirka 12.500:- kvar att betala av.

Jag har ansökt om ett lån hos onea. Direkt efter att ansökningen gjordes fick jag upp ett meddelande om att ansökningen var godkänd. Men när jag loggar in på "mina sidor" går texten "Din låneansökan är under granskning!" att läsa.

Är det fler som har varit med om detta? Om ja, vad händer? Har aldrig varit så tidigare.

Onea ändrade rutiner

hej ja jag fick precis samma sak förra veckan, väntade o väntade på pengarna och till slut kontaktade jag kundtjänst efter att ha loggat in och sett samma meddelande. Då sade de att de har börjat med en ny rutin och vill ha in lönespecar på alla men att de ska informera om det. Skulle komma upp vid ansökan sade de...

Onea kommer ta lite tid tills ni skickat in lönespecen... och när man ska uppmanas att göra det har jag ingen aning om. Verkar vara lite knasigt där just nu.

(Vivus gick som vanligt iaf)

Någon som lånat av Onea på sistonde? Stämmer det här med lönespec? Det är ju egentligen inget problem bara lite omständigt...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp