Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Onea, någon som testat?

Beviljat

Hej!

Fick idag: 25 000 med 24 mån för ca 7 min sedan.

Beviljat direkt på skärmen och låneavtal samt faktura mailad automatiskt.

Bara att vänta på degen då!

onea vivus

Jag blev spärrad hos både onea och vivus pga sen betalning (hamnade hos KF).
Detta är ca 1 år sedan.
Är det någon som betalat för sent och blivit spärrad men som ansökt om att spärren ska hävas och fått det beviljat?
Jag frågade för ett halvår sen om spärren kunde hävas men dom sa ju förståss att det var en livstidsspärr..Men man vet ju aldrig. Ibland ändrar sig bolagen och tar bort spärrar...

Jag hade ärenden från både Vivus och Onea samtidigt i tingsrätten men efter jag betalat dessa så kunde jag direkt låna utan problem.

Jag har också ställt frågan och de har svarat att jag inte är spärrad för framtida lån fast jag haft ärende hos kfm
Nu är det en inbetalning kvar hos onea sen är det avbetalat

Nu har även Onea sålt mitt lån till Gothia Inkasso. Så båda mina lån hos 4finance, hos Vivus och hos Onea, ligger nu hos Gothia Inkasso. Bra på ett sätt, det mesta jag har i skulder är nu samlat hos Svea Inkasso och Gothia Inkasso. Bra också på så sätt att det i senare skede är enklare att förhandla med inkassobolag om olika uppgörelser. Bra också att slippa ha med 4finance att göra överhuvudtaget.

Det tråkiga är att se hur stora skulderna hos just dessa blivit. Det är två av mina största förfallna krediter, övriga jag har kvar är mer hanterbara på några tusenlappar här och där. Men skiten hos 4finance är tillsammans cirka 30.000:-, för mig är det rätt mycket ändå och det är vad som i framtiden kommer bli jobbigast att bli av med.

Bra att 4finance lånen gick till Gothia och inte till KFM, men tråkigt att de ökat mycket i skuld. Har du pratat med Gothia om att få en sjysst avbetalningsplan du brukar ju vara duktig på att förhandla så jag hoppas att du får belopp som du är säker på att du klarar av.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp