Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Onea, någon som testat?

Onea är riktigt bra precis som Vivus. Det är samma verksamhet och samma rutiner, går fort och är pålitligt till 100%. Pengar har man inom några minuter från att man söker. Höga kreditgränser till relativt bra ränta i sammanhanget.

Det enda dåliga är möjligtvis att det är lätt att fastna på ett högt lån och att förlängningsavgifterna såklart blir höga därefter. Man kan såklart anse att det är aningen cyniskt, så det bör var och en se upp med såklart så man inte lånar mer än man klarar av. Förlängningsavgiften blir i längden då som en avbetalning i sig. Det bör undvikas.

Men som helhet är Onea och Vivus mycket bra och seriösa, inga problem. Rekommenderas!
smile.gif
smile.gif

Observera...Onea..

Var bara säker på att du absolut kommer kunna betala tillbaka om du tar lån hos Onea-de beviljar under inga omständigheter avbetalningar!!!

Hos vivus får man ju avbetala samtidigt som man förlänger. Är det samma med onea?

Borde ju vara så. Vad har dom att förlora på det liksom? Bara bra om dom kan ta överskottet och minska skulden med. Fråga på deras chatt annars, kan ju prata med dom direkt :)

Ja, du kan göra samma sak med Onea du betalar in en förlängningsavgift och en delbetalning på skulden. Men hos Vivus sänks förlängningsavgiften när du delbetalar ner skulden, men hos Onea är förlängningsavgiften den samma hela tiden när du delbetalar tyvärr, det har jag bittert fått erfara. Om du vill ha en lägre förlängningsavgift hos Onea måste du lösa hela skulden och låna om ett mindre belopp

Tack för era svar! Fan vad de drar in pengar på dessa förlängningar! som det känns nu kommer jag aldrig bli av med lånet till dem, då jag inte kan betala in så mycket mer än förlängningsavgiften...

Mitt lån hos Onea är det första jag löser när skatteåterbäringen kommer har mindre i lån där än hos Vivus men betalar mer i förlängningsavgift hos Onea. Dessutom beviljar Onea ingen avbetalningsplan men det gör Vivus. Märkligt båda tillhör 4finance Group men har helt skilda villkor.

Ja visst är det konstigt? Jag mailade vivus om en oneafråga en gång, då skrev de att jag skulle kontakta onea direkt. Jag ringde då onea och samma person som jag precis mailat med svarade då i telefon :) då blir man lite konfunderad...

Ja visst är det konstigt? Jag mailade vivus om en oneafråga en gång, då skrev de att jag skulle kontakta onea direkt. Jag ringde då onea och samma person som jag precis mailat med svarade då i telefon :) då blir man lite konfunderad...
Undrar om de har en telefon som det står Onea på och en som det står Vivus på när man ringer så de vet om det är är Vivus eller Onea de representerar när de svarar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp