Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Onea någon som fått lån skickat till kfm

jag betalade först 2500
jag hade skuld på ca 10000
sen betalade jag 1650 kr i månaden
men betalade av allt i slutete på juli
hade ca 5000 kvar då

och nu går det inte att förhala onea lånet längre..skit!!
nu har det gått till kfm och det är bara att gilla läget..
dom återkallar inte och gör inte upp nån avbetalningsplan

Hade du vetat det så skulle du betalat onea istället för vivus slutet juli känns det som, men lätt att vara efterklok.

Ja kanske det men det är ju inget att gräma sig för nu

Vivus får man inte låna hos om man har anmärkningar säger dom
Och det hade jag ju när jag tog lånet förra året..

onea

Hur många med onealån har fått sitt sänt till kfm? Jag har inte hört ngt från dem på 6 mån...

Nej ingenting på 6mån! Klart att det kommer att komma,men ville höra hur det är för er andra!

jo jag vet hur det ligger till med allt det där!Har försökt fått avbplan och jag har fått hot om kfm men har som sagt nu inte hört ngt på ett halvår!!

Vivus och Onea har inte någon riktig koll vad det verkar. Ibland får man problem snabbt om man inte betalar. Ibland verkar det kunna gå en hel rad månader utan kontakt. När man förlänger kan man ibland vänta länge efter förfallodatumet och sen förlänga, så får man det förlängt från den dagen man betalat in och tjänar alltså en massa veckor man inte förlängt för. Ibland förlänger dom bara retroaktivt från när man SKULLE ha betalat, vilket antagligen är som dom ska göra enligt sina villkor.

Dom är snurriga. Det beror på vem man har kontakt med för dagen och dagshumöret på denna. Vissa kan få avbetalningsplan direkt och till och med via mail, vissa vägras helt. Hej å hå.

Senast ändrad:
Vivus och Onea har inte någon riktig koll vad det verkar. Ibland får man problem snabbt om man inte betalar. Ibland verkar det kunna gå en hel rad månader utan kontakt. När man förlänger kan man ibland vänta länge efter förfallodatumet och sen förlänga, så får man det förlängt från den dagen man betalat in och tjänar alltså en massa veckor man inte förlängt för. Ibland förlänger dom bara retroaktivt från när man SKULLE ha betalat, vilket antagligen är som dom ska göra enligt sina villkor.

Dom är snurriga. Det beror på vem man har kontakt med för dagen och dagshumöret på denna. Vissa kan få avbetalningsplan direkt och till och med via mail, vissa vägras helt. Hej å hå.

Det finns väl ingen som fått avbetalningsplan hos Onea i alla fall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp