Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Onea 30 000

Personligen tycker jag att Onea och Vivus är de största skurkarna på denna marknad och jag är glad att jag lyckades göra mig fri från dem båda efter att ha förlängt hos båda under 1 års till sanslöst stora kostnader utan att skulden minskat. Men det står på hemsidan till Onea "Du kan alltid återbetala ditt lån i förtid om du vill spara räntekostnader".
Om det verkligen stämmer i praktiken och hur det i så fall går till står inte men det nämns som ett alternativ i alla fall. Men aldrig mer Onea för min del aldrig mer smslån överhuvudtaget.

Ja onea och vivus är helt otroliga, att dom får finnas. Jag väntar på mitt beslut om skuldsanering så man slipper detta. Onea sa din skuld har ökat mycket sen du vägrar betala. Kommer bli kul att se när dom blir överkörda av kfm när dom godkänner skuldsaneringen och dom inte ens får hälften av dessa pengar tillbaka haha

Om du tror att du kan betala 15000:- per månad plus ränta i 2 månader på onea har du fel. Har du en månadskostnad på tex 1500 i 24 månader och betalar 15000:- i en klumpsumma så är det en betalning för 10 månader framöver och inte amortering på 15000:- så du vet

En bank har inte rätt att ta ut räntan som faktiskt skulle ha betalats om jag skulle ha haft lånet i 24 månader om jag väljer att lösa det efter bara 2 mån. Jag kommer att förtidslösa lånet i juni. Jag betalar ränta fram till den dagen lånet löses. Onea tar inte ut någon ränteskillnadsersättning. Läs villkoret.

Haha ja varsågod och ta lånet då får du se vem som har rätt. Hoppas du får en fantastisk upplevelse! Behöver inte läsa deras villkor då jag har haft med dem att göra. Men kör på!

Onea sålde mitt lån till Gothia. Varför? Skulden har ju gått ner från 50 000 till 44 000kr på ett år..? Hur kommer det sig att de säljer? De hade ju tjänat mer pengar på att hålla kvar i skulden?

Onea sålde mitt lån till Gothia. Varför? Skulden har ju gått ner från 50 000 till 44 000kr på ett år..? Hur kommer det sig att de säljer? De hade ju tjänat mer pengar på att hålla kvar i skulden?

Går från ett äckelbolag till ett annat.

Jo, men vad är poängen med att sälja av skulden?

Undrar hur mycket Gothia köper skulden för? 5000kr kanske? Sedan gör Onea förlust avdrag på 40 000kr??

De sålde min skuld dit också
Så jävla gött att man inte får låna egentligen mer hos dom
Helt sjuka ..

"Hanteringen går i princip till så här: Inkassobolaget B köper en fordran på 100 000 kronor av företaget A men betalar bara 10 000. För företaget A kan det ändå vara en bra affär eftersom man redan gjort ett förlustavdrag på 90 000.

Inkassobolaget B blir ägare till en fordran och kan lägga på dröjsmålsränta och avgifter, vilket innebär att skulden snabbt växer."

Hur kan det här vara tillåtet..?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp