Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning skuldsanering

Jag har begärt omprövning också nyss. Min heltids månadslön ökade ca 6000 kr brutto men mina utgifter också ökade så jag har ca 1500 kr netto efter jag har räknat ut allt som de gjorde på beslutet.
Vi får se vad de ska säga.
Jag har jobbat ganska mycket övertid också förra året men det är inget arbetsgivaren kan ge mig garanti om jag kan göra det hela tiden. Jag vet inte om jag kan jobba extra om 2 veckor. Därför skrev jag inget om det.
Hur mycket övertid jobbade du förra året? Alltså timmar. Min ansökan handläggs nu av en jurist så jag får se vad beslutet blir. Är så nervös.

Hur mycket övertid jobbade du förra året? Alltså timmar. Min ansökan handläggs nu av en jurist så jag får se vad beslutet blir. Är så nervös.
Jag har inte hållit räkningen exakt, men jag tjänade ungefär 150k extra brutto. Det inkluderar timmar och lite extra tillägg.

Samtidigt har jag haft stora utgifter. Jag var tvungen att lägga ut ungefär 70 000 kronor på bilar på grund av en trafikolycka och reparationer.
Dessutom investerade jag över 20 000 kronor i utbildning för att kunna kvalificera mig för en löneförhöjning.
Men som jag nämnde på texten att jag kommer inte kunna jobba så mycket för det var ett projekt som vi var tvungen vara klar med.
Den omprövning jag ansöker om gäller endast den fasta löneförhöjningen.

Jag har begärt omprövning också nyss. Min heltids månadslön ökade ca 6000 kr brutto men mina utgifter också ökade så jag har ca 1500 kr netto efter jag har räknat ut allt som de gjorde på beslutet.
Vi får se vad de ska säga.
Jag har jobbat ganska mycket övertid också förra året men det är inget arbetsgivaren kan ge mig garanti om jag kan göra det hela tiden. Jag vet inte om jag kan jobba extra om 2 veckor. Därför skrev jag inget om det.
Wow… har dina kostnader ökat så mycket
När skickade du in din ansökan om omprövning?!

Jag gjorde omprövning när jag jobbade övertid ca 60k mer blev det på ett år. Då jag själv sa att det inte blir så mycket nästa år så ökade vi iallafall min inkomst med 30k plus de vanliga löneförhöjning. Så jag fick en ökning på 670 kr på min betalplan per månad.
Att bara få betala 670 kr mer per månad när din årsinkomst ökat med över 30 000 är ju väldigt bra...

Skulle nog berätta för kronofogden om denna ökning innan inkassobolagen ser detta. När nya inkomsten syns. För dom kommer att göra en omprövning.

Ja gjorde på 60k övertid. Henne jag pratade med hade redan kollat mina uppgifter mot skatteverket så hon såg vilka månader jag hade fått mer pengar. Där kunde jag även berätta varför. Men ändå höjde vi med 30k på inkomsten plus min normala löneökning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp