Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning skuldsanering

Ahhh, jag skulle nog varit lite tydligare.
Jag menar inte vanliga löneökningar utan större bonusar och liknande.

Kan man få betala retroaktivt om man skickar in omprövning för 2023?

Kapar tråden lite.

Jag ska göra en omprövning.
Kan de vid en omprövning korta ner betaltiden?

När jag fick min skuldsanering hade jag 1 barn under 10år.
Nu har jag två.

Så vet inte om det kommer påverka?

Kapar tråden lite.

Jag ska göra en omprövning.
Kan de vid en omprövning korta ner betaltiden?

När jag fick min skuldsanering hade jag 1 barn under 10år.
Nu har jag två.

Så vet inte om det kommer påverka?
Har aldrig hört att dom gör det och om så likväl vore fallet, så lär nog borgenärerna ”gå i taket” och högljutt opponera sig.

Precis som ni skriver så ja, handläggningstiden är sjuk och vissa omprövningar är onödiga men jag har tjänat extra dessa 3 månader och jag vet inte vad KF räknar som bestående inkomstökning/bonus/etc för att man ska behöva ompröva då många gör och säger olika. Och ja, efter alla år som skuldsatt och avslag efter avslag för skuldsanering så är jag LIVRÄDD att jag ska bli av med den om jag inte omprövar.

Men tack för alla svar <3

En annan fråga, jag tittade igenom min betalplan igen och ser att det står 300kr för ”kostnad för sjukdom”.
Men detta är inget jag angett till min handläggare eller angett i min ansökan att jag har behov av. Jag har inte reagerat på det förrän nu, är detta någon jag ska meddela KF om nu efterhand? :/

Precis som ni skriver så ja, handläggningstiden är sjuk och vissa omprövningar är onödiga men jag har tjänat extra dessa 3 månader och jag vet inte vad KF räknar som bestående inkomstökning/bonus/etc för att man ska behöva ompröva då många gör och säger olika. Och ja, efter alla år som skuldsatt och avslag efter avslag för skuldsanering så är jag LIVRÄDD att jag ska bli av med den om jag inte omprövar.

Men tack för alla svar <3
Vi förstår det, men det räcker ju att du skickar in en omprövning - inte tre månaderna efter varandra. När din första ansökan tas upp, så är det ju bara att berätta att du haft högre inkomst månaderna därefter oxå.
Detta kommer ju även KF se då dom har access till Skatteverket.

Läs detta gällande NÄR omprövning är legitim:

Vi förstår det, men det räcker ju att du skickar in en omprövning - inte tre månaderna efter varandra. När din första ansökan tas upp, så är det ju bara att berätta att du haft högre inkomst månaderna därefter oxå.
Detta kommer ju även KF se då dom har access till Skatteverket.

Läs detta gällande NÄR omprövning är legitim:

Tack för länken och ja, vad räknas som regelbunden övertid som jag nu läst i detta dokument och anges som väsentlig förbättring av ens ekonomi. Jag jobbar övertid lite då och då och just dessa månader har det varit extra övertid som nått 4000-5000kr brutto iofs men ja.

En annan fråga, jag tittade igenom min betalplan igen och ser att det står 300kr för ”kostnad för sjukdom”.
Men detta är inget jag angett till min handläggare eller angett i min ansökan att jag har behov av. Jag har inte reagerat på det förrän nu, är detta någon jag ska meddela KF om nu efterhand? :/
Låt det vara så. Rätt som det är behövs det.
Sen ang bestående löneökning så har jag svårt se att tre månader högre inkomst o sen tillbaka till ordinarie lön är att räkna som bestående.
Tänk om du får en ny högre betalplan baserad på endast dessa tre tillfällen o du sen ska klara av att betala detta fast du får din normala lägre lön igen, hur klara du det?
Ta 2023 års inkomst o dela på 12 så ser du hur mkt det skiljer fr det din betalplan är baserad på

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp