Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning sambo

När du formulerar det så, så har du kanske rätt…om man har gemensamt konto dit ALLA pengarna går in direkt, men jag är inte så säker på att det är den vanligaste lösningen…

Det vanligaste är nog ändå att man har separata konton och ETT gemensamt dit man för över pengar till gemensamma kostnader…
Vad var och en sedan gör med pengarna på sitt egna konto(n) borde inte vara något som partnern har med att göra…
De har ju gemensamt konto?
Vad är spooky med det?
Är en gissningsvis inte alldeles ovanligt lösning för gifta par.
Jag påstod aldrig att det var den vanligaste lösningen.

Tycker du detta är värre än att gömma post och i övrigt knappt bidra till det gemensamma?
Jag skrev inte att han aktivt gömmer den, utan tar in den, lägger den på något konstigt ställe, kanske bredvid hundmaten för att han kom på att han skulle ge hundarna mat, och sedan inte nämner att han tagit in post.

Jag skrev inte att han aktivt gömmer den, utan tar in den, lägger den på något konstigt ställe, kanske bredvid hundmaten för att han kom på att han skulle ge hundarna mat, och sedan inte nämner att han tagit in post.
Känns som att konsekvensen är densamma, men rätt ska vara rätt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp