Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning sambo

Något sånt. Tror det var någon annan som kom skickade in faktura från hästvetrinär på 70-80000 och tyckte det var självklart att hen skulle få anstånd med löneutmätningen i något år, på samma vis som man kan få behålla pengar för tandläkarbesök och inköp av glasögon. Blev både arg och jätteförvånad när jag snällt försökte förklara att kostnader för hobbys inte riktigt sorterade in i samma fack som tandläkare och glasögon.
Självklart men det ser man nog inte just då utan tänker på hästarna bara…

Låter likväl obehagligt… måste hon be dig om pengar oxå & berätta vad hon gör med dom oxå?
Hur var det nu? Är det Du som har skuldsanering eller?
Tycker du detta är värre än att gömma post och i övrigt knappt bidra till det gemensamma?

Nä, men jag tycker likväl att det är spooky att ha FULL insyn i sin frus/sambos lön och vad som sker med den…
De har ju gemensamt konto?
Vad är spooky med det?
Är en gissningsvis inte alldeles ovanligt lösning för gifta par.

De har ju gemensamt konto?
Vad är spooky med det?
Är en gissningsvis inte alldeles ovanligt lösning för gifta par.
När du formulerar det så, så har du kanske rätt…om man har gemensamt konto dit ALLA pengarna går in direkt, men jag är inte så säker på att det är den vanligaste lösningen…

Det vanligaste är nog ändå att man har separata konton och ETT gemensamt dit man för över pengar till gemensamma kostnader…
Vad var och en sedan gör med pengarna på sitt egna konto(n) borde inte vara något som partnern har med att göra…

Låter likväl obehagligt… måste hon be dig om pengar oxå & berätta vad hon gör med dom oxå?
Hur var det nu? Är det Du som har skuldsanering eller?

Be mig om pengar? Nej, verkligen inte. Hon har kort kopplat till sitt konto. Hon får handla vad hon vill när räkningarna är betalda.

Jag som har skuldsanering.

När du formulerar det så, så har du kanske rätt…om man har gemensamt konto dit ALLA pengarna går in direkt, men jag är inte så säker på att det är den vanligaste lösningen…

Det vanligaste är nog ändå att man har separata konton och ETT gemensamt dit man för över pengar till gemensamma kostnader…
Vad var och en sedan gör med pengarna på sitt egna konto(n) borde inte vara något som partnern har med att göra…
Under våran skuldsanering fick alla pengar gå in på ett konto (mitt) o därifrån betalades alla räkningar. Maken hade inte ens ett kort kopplat till sitt konto men vi anv mitt konto o kort som gemensamt. Det som var kvar var gemensamt (även fast jag drog/drar in största delen av inkomsterna o skulle täcka mat o bilkostnader, hundrelaterade kostnader mm. Vi frågade varann om det fanns pengar om det var något utöver som nån ville köpa.
Efter saneringen var det min önskan o vilja att han i fortsättningen skulle ha sitt eget konto o eget kort kopplat till det. Det handlade inte om att jag ville ha mitt i fred utan jag ville han skulle känna att han har sitt eget som han kan göra vad han vill med utan att be mej om kortet. Vi delar fortf på gemensamma kostnader där han för över sin del till mej o jag betalar de flesta räkningar från mitt konto. Har det mesta på autogiro o det kändes bara besvärligt ändra autogiron.

Under våran skuldsanering fick alla pengar gå in på ett konto (mitt) o därifrån betalades alla räkningar. Maken hade inte ens ett kort kopplat till sitt konto men vi anv mitt konto o kort som gemensamt. Det som var kvar var gemensamt (även fast jag drog/drar in största delen av inkomsterna o skulle täcka mat o bilkostnader, hundrelaterade kostnader mm. Vi frågade varann om det fanns pengar om det var något utöver som nån ville köpa.
Efter saneringen var det min önskan o vilja att han i fortsättningen skulle ha sitt eget konto o eget kort kopplat till det. Det handlade inte om att jag ville ha mitt i fred utan jag ville han skulle känna att han har sitt eget som han kan göra vad han vill med utan att be mej om kortet. Vi delar fortf på gemensamma kostnader där han för över sin del till mej o jag betalar de flesta räkningar från mitt konto. Har det mesta på autogiro o det kändes bara besvärligt ändra autogiron.
Alla gör såklart olika och detta upplägg funkade för Er… :) Bra jobbat förresten med att Ni bägge två ”överlevde” skuldsaneringen…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp