Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning kfm

Har alltid undrat en sak :) om någon skulle begära omprövning mot en skulle man får reda på det direkt då av kfm ? Eller blir det efter tiden som står på hemsidan att dom tex börjar arbeta med ärenden från ett visst datum ? Alltså får man reda på det direkt ? Eller när dom först börja jobba med ärendet ? :)

När dom börjar jobba med det.
Folk skulle väl annars ringa dagligen och höra status på sin omprövning.
Det finns nog tillräckligt med folk som ringer i ett för att kolla så ingen begärt..

Det finns nog tillräckligt med folk som ringer i ett för att kolla så ingen begärt..
Låter fullt rimligt som du säger att man hör av sig när man börja med ärendet :)

Låter fullt rimligt som du säger att man hör av sig när man börja med ärendet :)
Exakt så är det. KF hör endast av sig när dom börjar handlägga ens ärende…

Jag tillhör dessvärre kategorin människor som @Lasseman nämner och som vid ett X antal tillfällen själv ringt KF för att höra om någon borgenär har begärt omprövning av min skuldsanering…

Exakt så är det. KF hör endast av sig när dom börjar handlägga ens ärende…

Jag tillhör dessvärre kategorin människor som @Lasseman nämner och som vid ett X antal tillfällen själv ringt KF för att höra om någon borgenär har begärt omprövning av min skuldsanering…
Och det får man väl göra. Det tar tid från handläggningen och innebär att annat får vänta lite.

Och det får man väl göra. Det tar tid från handläggningen och innebär att annat får vänta lite.
Nja… det är väl en sanning med modifikation då jag endast ringer till KF:s kundtjänst och dom svarar på frågan efter att ha tittat i sitt system… dvs jag upptar ingen skuldsanerings handläggares tid.

Ok, bra att du gör så då.

Det behöver inte nödvändigtvis vara sant. I mitt fall har jag råkat ut för att en borgenär begärde omprövning en gång och då meddelades jag inte förrän beslutet var klart (avslag)

I beslutet stod det att det inte var nödvändigt att kontakta mig eller andra borgenärer för att kunna ta ett beslut i ärendet.

Så korrekt är att kronofogden kontaktar dig om de anser att det behövs, annars får du beslutet när det är klart.

Det behöver inte nödvändigtvis vara sant. I mitt fall har jag råkat ut för att en borgenär begärde omprövning en gång och då meddelades jag inte förrän beslutet var klart (avslag)

I beslutet stod det att det inte var nödvändigt att kontakta mig eller andra borgenärer för att kunna ta ett beslut i ärendet.

Så korrekt är att kronofogden kontaktar dig om de anser att det behövs, annars får du beslutet när det är klart.
Ett sånt avslag har dom då beslutat om direkt när dom började jobba med det, så du fick info om påbörjad handläggning i beslutet.
Är ju lite onödigt att skicka ett brev och sedan 10 minuter skicka nästa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp