Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning kfm

Exakt så är det. KF hör endast av sig när dom börjar handlägga ens ärende…

Jag tillhör dessvärre kategorin människor som @Lasseman nämner och som vid ett X antal tillfällen själv ringt KF för att höra om någon borgenär har begärt omprövning av min skuldsanering…
Är ju absolut inget fel att ringa och kolla :) kan dom se det innan dom börjat med ärendet ?

Ett sånt avslag har dom då beslutat om direkt när dom började jobba med det, så du fick info om påbörjad handläggning i beslutet.
Är ju lite onödigt att skicka ett brev och sedan 10 minuter skicka nästa.

hårklyverier, men jag fick beslutet när ärendet var klart, inte när de började jobba med det.

Jag antar att de även kunde begärt in mer info från borgenären eller kontaktat andra borgenärer, utan att kontakta mig och även då hade jag bara fått beslutet efter att arbetet varit klart.

Det behöver inte nödvändigtvis vara sant. I mitt fall har jag råkat ut för att en borgenär begärde omprövning en gång och då meddelades jag inte förrän beslutet var klart (avslag)

I beslutet stod det att det inte var nödvändigt att kontakta mig eller andra borgenärer för att kunna ta ett beslut i ärendet.

Så korrekt är att kronofogden kontaktar dig om de anser att det behövs, annars får du beslutet när det är klart.
Vad var anledningen till att borgenären begärde omprövning och vad ville dom skulle ske?

hårklyverier, men jag fick beslutet när ärendet var klart, inte när de började jobba med det.

Jag antar att de även kunde begärt in mer info från borgenären eller kontaktat andra borgenärer, utan att kontakta mig och även då hade jag bara fått beslutet efter att arbetet varit klart.
Det var helt enkelt samma brev om påbörjade och avslut.

hade tjänat 12000:- mer första året av skuldsaneringen, de ville att den skulle avbrytas helt…
Det är väl en ganska normal inkomstökning på ett år, står på kf sida att dessa kan ta ut varandra.
Vilken borgenär var det som begärde omprövning?

Det är väl en ganska normal inkomstökning på ett år, står på kf sida att dessa kan ta ut varandra.
Ta ut varandra? Vad gentemot löneförhöjning då?

Ta ut varandra? Vad gentemot löneförhöjning då?
Mindre förändringar av din ekonomi, såsom årliga löneökningar eller hyreshöjningar, kan ta ut varandra. Det ska du klara genom att planera din ekonomi och använda dig av ditt förbehållsbelopp, din buffert och dina betalningsfria månader.
Kopierat från kf.

Ja min löneökning det året kom precis efter beviljandet så det var enbart vanlig löneökning… var väl därför det blev avslag direkt, utan att dem ens utredde det…

Var Forex som ville ompröva, de finns ju inte längre då ICA köpt upp deras låneverksamhet…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp