- Meddelanden
- 3 471
- Mottagna reaktioner
- 2 282
- Poäng
- 1 557
Jag skickade in om omprövning när min man hade fått jobb. Uppgav min lön (min ordinarie lön som ökat en del sedan beslutet togs, tog ej med att jag ev jobbar 4 timmar övertid per månad), min skattetabell, makens uppskattade lön (han var timanställd så vi uppskattade antal timmar per månad X timpenningen) och hans skattetabell. Fick ett beslut kort därefter med info om ny betalplan som skulle börja gälla månaden efter. Behövde inte skicka in några intyg, lönespecar eller dylikt.Så då bör jag lägga på 95 000kr på årslönen. Dela det på 12 månader och räkna ut skatten då man ska uppge den som ett av utgifterna. Sedan förklara i textrutan att det är övertid samt julbonus. Har jag förstått det rätt?
Dock kommer detta inte bestå nästa år och jag är säker på att jag kommer få min omprövning beviljad med ny betalplan även om det är tillfälligt. Har sparat såklart till omprövningen nu när årets inkomst är klar. Vet du om kfm kommer dela det på månader eller kommer jag betala en klumpsumma? Undrar också hur kfm tänker om man vet med sig att man i år ska tebax till det ”normala läget”. När ska man ansöka prövning om det?
Är det någon som vet om man även behöver bifoga underlag som lönespec?