Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning av skuldsanering !

Axactor skickade också in en omprövning på min skuldsanering år 2023 när dem tyckte att jag tjänade för mycket under året.
Jag gjorde en omprövning på min måndagslön på 40k men och fick avslag men det blev istället ca 43k det året.
Sen skickade jag en omprövning igen förra året 2024 på en omprövning att jag tjänade ca 42k det va då KFM ringde upp och sa nu i NOV att Axactor hade gjort en omprövning på mig och begärt att min betalningsplan skulle ändras eller hävas.
Jag sa till handläggaren att jag fick en bonus under sommaren och en under julen det va därför min årslön låg på 519k fördelat på 12månader blev 43k.
Men det verkade inte dem bry sig och jag fick därför betala in en engångsbelopp nu i Jan på 75k alternativ en förlängning på betalningsplanen jag valde dock en engångsbelopp och överklagade mitt beslut till tingsrätten som hävde KFM beslut och det ursprungliga beslutet om skuldsanering gäller. Sen har jag inte hört något mer så jag vet inte om min första betalningsplan eller om jag ska vänta in ett nytt beslut från KFM nu, Fick beslutet från Tingsrätten nu i mitten av feb.
Hur kom dom fram till 75k? Du höjde väl lönen från 40 till 43 ? ! Tänker borde bli 36k i såna fall ?

Hur kom dom fram till 75k? Du höjde väl lönen från 40 till 43 ? ! Tänker borde bli 36k i såna fall
Borde inte ens bli 36 för det ska ju dras bort skatt med.

de måste ha räknat månadslönen i beslutet gånger 12 för det året och sen överskottet minus skatt = 75k

så borde vara runt 90-95000 (1,25% x75000) mer i inkomst brutto.. rätta mig om jag har fel

jag blir lite orolig för axtractor tog en kredit bedömning på mig i helgen och då har jag cirka 50 000 mer i årslön brutto (2023)ån vad jag har enligt beslut. Anledningen är semesterersättning plus att jag fick semesterdagar utbetalda förbjag bytte jobb.

Ansökte själv förra året ( efter nytt jobb byte) om betala mer då jag höjde lönen med 3000 brutto men det nekade kronofogden.

Borde inte ens bli 36 för det ska ju dras bort skatt med.

de måste ha räknat månadslönen i beslutet gånger 12 för det året och sen överskottet minus skatt = 75k

så borde vara runt 90-95000 (1,25% x75000) mer i inkomst brutto.. rätta mig om jag har fel
Kan säkert stämma ! Men förstår inte varifrån han får 40 till 43k som lönen ökade

Kan säkert stämma ! Men förstår inte varifrån han får 40 till 43k som lönen ökade
Tror han omprövade från x till 40 men så blev det 43 istället. 40 nekade krf men 43 via gäldenär godkände dom omprövning.

Gissar att han haft månadslön på runt 34000 i beslut

Tror han omprövade från x till 40 men så blev det 43 istället. 40 nekade krf men 43 via gäldenär godkände dom omprövning.

Gissar att han haft månadslön på runt 34000 i beslut
Det stämmer bra hade 34000 vid beslut 2022 och nu 37500 men har jobbat övertid så det snittade runt 40k när jag gjorde min omprövning och fick bonusar utbetald så det landade på ca 43k istället.
Dem räknade nog från 34000 beslut och det året jag hade 43000 tog dem det betalningsutrymme jag hade x12 månader eller något liknade dem gjorde någon slags räkning på omprövnings beslutet.
Men jag antar att mitt gamla beslut gäller nu när Tingsrätten upphävde kronofogdens belsut.
Jag har inte hört något från KFM sedan jag fick beslut på tingsrätten fast jag betalat in 75k.

Det stämmer bra hade 34000 vid beslut 2022 och nu 37500 men har jobbat övertid så det snittade runt 40k när jag gjorde min omprövning och fick bonusar utbetald så det landade på ca 43k istället.
Dem räknade nog från 34000 beslut och det året jag hade 43000 tog dem det betalningsutrymme jag hade x12 månader eller något liknade dem gjorde någon slags räkning på omprövnings beslutet.
Men jag antar att mitt gamla beslut gäller nu när Tingsrätten upphävde kronofogdens belsut.
Jag har inte hört något från KFM sedan jag fick beslut på tingsrätten fast jag betalat in 75k.
Då förstår jag :) men verkade inte som dom ville upphäva då ?

Så du hann betala in? Då borde du väl få tillbaka dem 75.

jag hade 34500 i mitt beslut 2022 och nu 37500 krf nekade min omprövning att betala mer när jag fick höjdlön. Men hade lite högre snitt pga av byte av jobb och fick semester utbetald.

Snittade 39500 2023 pga av bytet av jobb men 2024 har jag nästan exakt 37500/mån snitt.

Så du hann betala in? Då borde du väl få tillbaka dem 75.

jag hade 34500 i mitt beslut 2022 och nu 37500 krf nekade min omprövning att betala mer när jag fick höjdlön. Men hade lite högre snitt pga av byte av jobb och fick semester utbetald.

Snittade 39500 2023 pga av bytet av jobb men 2024 har jag nästan exakt 37500/mån snitt.
Jag hann betala in men har inte fått tillbaka något än. Vet inte om jag kommer få tillbaka det heller har inte ringt och frågat. Tror inte det händer dig något om du snittat 39500 pga hyres höjnigar osv.

Jag hann betala in men har inte fått tillbaka något än. Vet inte om jag kommer få tillbaka det heller har inte ringt och frågat. Tror inte det händer dig något om du snittat 39500 pga hyres höjnigar osv.
Ja hyran höjdes iår med 550kr/mån

men tänker om de går tillbaka 2023 o räknar på det året iförsig har jag en nekad omprövning från 2024 så känns orimligt

hur stor skuld hade du till axtractor?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp