- Meddelanden
- 6 038
- Mottagna reaktioner
- 2 809
- Poäng
- 1 987
Hur kom dom fram till 75k? Du höjde väl lönen från 40 till 43 ? ! Tänker borde bli 36k i såna fall ?Axactor skickade också in en omprövning på min skuldsanering år 2023 när dem tyckte att jag tjänade för mycket under året.
Jag gjorde en omprövning på min måndagslön på 40k men och fick avslag men det blev istället ca 43k det året.
Sen skickade jag en omprövning igen förra året 2024 på en omprövning att jag tjänade ca 42k det va då KFM ringde upp och sa nu i NOV att Axactor hade gjort en omprövning på mig och begärt att min betalningsplan skulle ändras eller hävas.
Jag sa till handläggaren att jag fick en bonus under sommaren och en under julen det va därför min årslön låg på 519k fördelat på 12månader blev 43k.
Men det verkade inte dem bry sig och jag fick därför betala in en engångsbelopp nu i Jan på 75k alternativ en förlängning på betalningsplanen jag valde dock en engångsbelopp och överklagade mitt beslut till tingsrätten som hävde KFM beslut och det ursprungliga beslutet om skuldsanering gäller. Sen har jag inte hört något mer så jag vet inte om min första betalningsplan eller om jag ska vänta in ett nytt beslut från KFM nu, Fick beslutet från Tingsrätten nu i mitten av feb.
men verkade inte som dom ville upphäva då ?