Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning av skuldsanering

Hoppas det inte blir något. Är rätt säker på att det är en ogilitig omprövning. Ska inte finnas något utrymme juridiskt att inkomma med omprövning för den anledningen 2 dagar sent.
Lät så på personen jag talade med. Hen bad mig hänga kvar en lång stund och kontrollerade med en kollega som jag förmodar arbetar specifikt med skuldsanering!? Denne sade att det inte bör bli något av det.

Senast ändrad:
Om den avvisas, tar det också lång tid i handläggningen? Eller har man något system som sorterar ut sådant som inkommer sent?
Man tar nog allt i tur och ordning.

Lät så på personen jag talade med. Hen bad mig hänga kvar en lång stund och kontrollerade med en kollega som jag förmodar arbetar specifikt med skuldsanering!? Denne sade att det inte bör bli något av det.
Får man fråga hur mycket mer du tjänade det året ?

Får man fråga hur mycket mer du tjänade det året ?
Gått från 24,000 kr/månad från start 2019 till 27,350 kr snitt brutto förra årets taxerade inkomst. Haft samma jobb hela tiden så allt är årliga höjningar.
Skiljer 20,000 kr från 2022 års inkomst till 2023 totalt. Har varit i samtal med handläggare i våras gällande omprövning men då min hyra gått upp ca 2000 kr samt att normalbeloppet ökat så finns inget utrymme att ompröva.

Gått från 24,000 kr/månad från start 2019 till 27,350 kr snitt brutto förra årets taxerade inkomst. Haft samma jobb hela tiden så allt är årliga höjningar.
Skiljer 20,000 kr från 2022 års inkomst till 2023 totalt. Har varit i samtal med handläggare i våras gällande omprövning men då min hyra gått upp ca 2000 kr samt att normalbeloppet ökat så finns inget utrymme att ompröva.
Känns ju nästan som axactor ansöker om omprövning på mer eller mindre alla ökningar. Typ går det så går det

Det är ju sanslöst med Axators begränsade kunskaper gällande lagen om skuldsanering! Det är ju absolut inte ngn betydlig inkomstökning. Skapar så onödig stress och oro och extra jobb för kfm. Värst är denna långa väntan på handläggning även om omprövningen avvisas. Det borde finnas en handläggare på kfm som borde gå igenom omprövningarna i samband med registrering för att sålla bort ärenden som kräver avvisning/ snabbt beslut.

Axactor verkar ha satt detta i system, att ansöka om omprövning, och inte bara i sista sekund utan efter att SS avslutats. Efter det som hände @ersono uppstod det diskussioner här gällande senast datum avslutad SS. D v s är det 5 år från inledande datum eller när betalplanen löper ut i samband med sista inbetalningen. Där tolkade vi lagen olika här. Men i ditt fall inkommer Axactor med omprövning t o m efter att betalplanen löpt ut. Någon borde verkligen upplysa dem om SS lagen. Påminner om snubben ARS som överklagar SS samma dag som SS ska vinna laga kraft.

Under min skuldsanering såldes några av mina skulder till Axator men de sålde den vidare näst sista året. Tur det annars hade jag hamnat i samma situation som er.

Om man får en omprövning emot sig hör kronofogden av sig på mail telefon då ? Nån som fått en emot sig som vet :)

Återöppnar igen här.. Ser nu att Axactor som begärde omprövningen har markerat alla skulder som jag har hos dem som avslutade 2/12 på mina sidor vad innebär det i det hela?

Återöppnar igen här.. Ser nu att Axactor som begärde omprövningen har markerat alla skulder som jag har hos dem som avslutade 2/12 på mina sidor vad innebär det i det hela?

Varför begärde dom omprövning?

Samma här såg jag nu. Axactor begärde omprövning några dagar efter avslutad sanering i oktober men nu ser jag att allt är borta på min sida hos dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp