De ansåg att jag tjänade för mycket, enligt vad kfm svarade när jag hörde av mig till dem i september. Handläggningstiden var då ca 5 månaderVarför begärde dom omprövning?
Fattar ingenting?Hej, då kommer en uppdatering här i ärendet. KFM skickade idag om omprövning på kivra. Det lustiga här är att borgenären som begärt omprövningen har angett att min inkomst är 3500kr/månad lägre än den var vid inledande. Har givetvis kvar mitt inledande beslut och kollat allt. Min årsinkomst i de dem skickade skiljer 42000kr brutto mot mitt inledande brutto. Tycker detta är väldigt konstigt?
Borgenären har begärt en omprövning. I deras omprövan anger borgenären att jag tjänat 3500kr/månad mindre än vad min inledande inkomst var år 2019 och nu har de omprövat för att jag tjänat för mycket. Det är det jag upplever konstigt för sen jämför de den felaktiga inkomsten mot den faktiska inkomsten för åren 2022 och 2023.Fattar ingenting?
Okej och hur ligger det till då?Borgenären har begärt en omprövning. I deras omprövan anger borgenären att jag tjänat 3500kr/månad mindre än vad min inledande inkomst var år 2019 och nu har de omprövat för att jag tjänat för mycket. Det är det jag upplever konstigt för sen jämför de den felaktiga inkomsten mot den faktiska inkomsten för åren 2022 och 2023.
Exakt.. fattar inget. Har tagit med allt det i mitt yttrandeOch ändå tog de bort dina skulder från deras sida. Märkligaste omprövningen jag har läst om och förstår inte resonemanget.
Deras märkliga agerande är till din fördel tänker jag. Är säker på att omprövningen kommer utmynna i avslag. Tråkigt bara att du ska behöva gå igenom detta när du precis gick i mål.Exakt.. fattar inget. Har tagit med allt det i mitt yttrande