Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning av deklaration - hur?

Alltså jag kan ju gå in på min redan inlämnade deklaration och välja Ändra och fylla i ett nytt belopp men frågan är om det gills.

Anledningen till att jag frågar om omprövning här i Forumet istället för att ringa till Skv och fråga är att jag vill undvika så mkt som möjligt att svara på frågor och de lär väl fråga om jag ringer, varför jag ändrat och nu ska jag ändra tillbaka.

Finns det ngn här som ändrat sitt underskott utan att skicka in Begäran om omprövning utan ändrat direkt i den redan inlämnade deklarationen????????????????
Om du googlar lite kommer info upp om att ändring i 2018 års deklaration kan göras direkt i e-tjänsten tom dec 2019.

Alltså jag kan ju gå in på min redan inlämnade deklaration och välja Ändra och fylla i ett nytt belopp men frågan är om det gills.

Anledningen till att jag frågar om omprövning här i Forumet istället för att ringa till Skv och fråga är att jag vill undvika så mkt som möjligt att svara på frågor och de lär väl fråga om jag ringer, varför jag ändrat och nu ska jag ändra tillbaka.

Finns det ngn här som ändrat sitt underskott utan att skicka in Begäran om omprövning utan ändrat direkt i den redan inlämnade deklarationen????????????????

Att det är ändrat innan saknar betydelse, frågan är om det räcker med ny edeklaration, så det räcker att fråga om det duger, går att maila också. Jag har ändrat min deklaration på så sätt och det gick bra.

Jag deklarerade i år första gången i april, sen ändrade jag digitalt i juni på den redan inlämnade deklarationen. Fick det ändrat i mitten av juli på UC.
Fått betala litegrann den 12:e Augusti

Jag deklarerade i år första gången i april, sen ändrade jag digitalt i juni på den redan inlämnade deklarationen. Fick det ändrat i mitten av juli på UC.
Då ska jag gå in och ändra digitalt redan idag. Så får jag se vad som händer, antagligen kommer de att höra av sig och fråga på vilka grunder jag ändrar. Tack för info :)

Nu har jag ändrat i deklarationen, har lagt tillbaka en del av räntorna jag tog bort när jag deklarerade första gången. Om det går igenom så kommer jag att få ca 6000 kr tillbaka och inte får man göra ngt kul för pengarna inte utan det ska direkt stoppas in skuldhålet!!! :(

Nu har jag ändrat i deklarationen, har lagt tillbaka en del av räntorna jag tog bort när jag deklarerade första gången. Om det går igenom så kommer jag att få ca 6000 kr tillbaka och inte får man göra ngt kul för pengarna inte utan det ska direkt stoppas in skuldhålet!!! :(

Varför inte allt?

Loggade in idag och det står att de mottagit ändring av deklarationen den 14/8. Så om det är samma tidsspann för mig som för dig så kanske jag får en utbetalning i mitten av oktober. Det gör sig om ca 6000 kr som jag behöver redan nu men får pussla ihop det på ngt sätt.

Har i alla fall inte fått ngt mejl fr Skv med frågor än.

Hur gick det för er?
Ska man logga in på deklaration eller vart då för att lägga tillbaks ränteutgifter?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp