Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Om ni har frågor, jobbat som rådgivare låneförmedling

Hej! Jag utgår ifrån att du är fast anställd. 5ff är inte så farligt,däremot spelar det roll när de registrerades. Om du har tagit många nyligen så kan de vara bra att vänta. Men om det var ett par månader sedan kan det vara möjligt att få ett samlingslån. Vad jag skulle rekommendera är att sök på beloppet som du behöver för att samla alla lånen hos låneförmedlaren, sedan därefter kan du göra bedömningen om buden är tillräckligt bra för att samla alla eller bara det dyraste krediterna.

ja det stämmer bra, anställd I min kommun sedan 2012 och på denna tjänsten sedan 2016 jobbar även I vården så sitter ”säkert” nu I den rådande krisen.

Jag gjorde misstaget att göra en ff I början av februari innan mina ff gått ner andra ff är från förra året dock efter sommaren.

om jag gör ett försök på hela beloppet, finns det banker som backar pga högt sökt belopp eller om dom kan erbjuda något även om det är en lägre summa så gör dom det?
Har mycket utanför uc som måste bort, gör jag bäst I att söka ett samlingslån ändå eller ska jag söka ett nytt, vilket har man störst chans till?

tack för ditt svar

ja det stämmer bra, anställd I min kommun sedan 2012 och på denna tjänsten sedan 2016 jobbar även I vården så sitter ”säkert” nu I den rådande krisen.

Jag gjorde misstaget att göra en ff I början av februari innan mina ff gått ner andra ff är från förra året dock efter sommaren.

om jag gör ett försök på hela beloppet, finns det banker som backar pga högt sökt belopp eller om dom kan erbjuda något även om det är en lägre summa så gör dom det?
Har mycket utanför uc som måste bort, gör jag bäst I att söka ett samlingslån ändå eller ska jag söka ett nytt, vilket har man störst chans till?

tack för ditt svar
Hur det fungerar för oss och säkert alla andra också är att om banken inte kan bevilja hela beloppet,beviljar de deras max belopp på kund. Så därav är det mer fördelaktigt att söka på att högre belopp,eftersom då kan du se hur mycket du kan få. Sök som ett samlingslån istället för ett nylån då det är bättre scoring modell hos bankerna just nu.

Har man större chans att få lån om man anger att man vill samla sina lån?

Hej!
Har jobbat som rådgivare väldigt länge inom låneförmedlings branschen och vågar nog säga att jag kan det mesta. Hittade dock denna sida först idag. Så om någon har en fråga gällande eran situation eller bara lån i allmänt, så hjälper jag gärna till att svara.

Är det möjligt att acceptera få erbjudanden från advisa? Om jag till exempel ansöker om 300000 lån och jag får 3 olika erbjudanden, kan jag acceptera alla 3 och få 900000? Jag har en vän som gjorde detta 2018. Är det fortfarande möjligt.

Är det möjligt att acceptera få erbjudanden från advisa? Om jag till exempel ansöker om 300000 lån och jag får 3 olika erbjudanden, kan jag acceptera alla 3 och få 900000? Jag har en vän som gjorde detta 2018. Är det fortfarande möjligt.
Tror inte det. Det ska inte få fungera så enligt de lagar som alla låneförmedlare jobbar under. Vet däremot att vissa mindre förmedlare gör så ändå.

Tror inte det. Det ska inte få fungera så enligt de lagar som alla låneförmedlare jobbar under. Vet däremot att vissa mindre förmedlare gör så ändå.

Tack! en till fråga. Lånar banker i krisetider? Jag måste vänta till april för att uc ska uppdatera min inkomst. Jag har fast anställning men nu sa mitt företag att de kommer att stanna tillfälligt men vi kommer fortfarande att få betalt och göra lite arbete utan kunder. Tror du att jag fortfarande kan få lån om 2-3 veckor?

bara om du gör 3 ansköningar tex 1 hos avida.1 hos lendo och 1 hos zambla etc.

Hej Niclas!

Jag skulle vilja fråga om mina chanser till ett samlingslån. Mina förutsättningar är följande:

Inkomst 2019: 57k
Underskott: 2k
Blanco/Borgen: 0
Avbetalning: 0
Kontokrediter utn: 39k
Kontokrediter bev: 150k
Fastighet: 0
Bostadsrätt: 0
UC-betyg: 3,3 %
Förfrågningar: 2 st
Inga anmärkningar hos KFM

Krediter som jag vill samla:
Bank Norwegian: 39 k
Ferratum: 18k
Klarna: 12k

Jag skulle vilja ansöka om ett samlingslån på 70 000 kr då jag vill samla dessa tre krediter till en lägre månadskostnad och ränta. Idag betalar jag drygt 2700 kr i månaden för dessa tre krediter sammanlagt. Mina två förfrågningar går ut den 2/4 och 3/5. Jag har precis börjat på ett nytt jobb i januari med en fast anställning på 80 % och en inkomst på drygt 26 000 kr i månaden brutto. Jag vet att min taxerade inkomst för 2019 är låg, det beror på att jag studerade förra året med CSN och jobbade extra vid sidan av studierna. Jag undrar om min låga taxerade inkomst för 2019 kan ställa till det för mig när jag ska söka ett samlingslån genom en låneförmedlare? Jag har två lönespecifikationer från min nya arbetsgivare, men de flesta banker brukar väl fråga efter tre lönespecifikationer vid eventuell komplettering? Anställningskontrakt/Arbetsgivarintyg är inga problem då jag har tillgång till dessa dokument. Jag hade tänkt vänta till början av maj när samtliga av mina förfrågningar försvinner och öka mina möjligheter till ett samlingslån. Tycker du att jag ska vänta ut samtliga mina förfrågningar? Kan det bli problem att jag bara jobbar 80 % vid eventuell komplettering trots att jag är fast anställd? Kan det bli problem med att samla Ferratum och Klarna skulden som inte registreras hos UC?

Tack på förhand.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp