Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Om ni har frågor, jobbat som rådgivare låneförmedling

När är bäst?
1:a alt 218 k inkomst (2018), 32 k underskott, 1 ff kvar (innan mitten av juni)

2:a alt ca 250-260 k inkomst (2019)
80 k i underskott (om jag nu inte ändrar/sänker underskottet) ingen ff.

Båda alternativen har jag överbelåning tyvärr. Hade behövt samla krediter

Skulle behöva samla lån. Har en 19 månader gammal anmärkning= missbrukad credit.

Blankt på uc förfrågningar
Inga kreditkort
2 synliga lån på Uc totalt 268000kr
Inkomst 385000
Underskott 72000
Uc betyg 7.13
Har massa skitlåt på 150000 utanför uc jag vill lösa.

går det

Skulle behöva samla lån. Har en 19 månader gammal anmärkning= missbrukad credit.

Blankt på uc förfrågningar
Inga kreditkort
2 synliga lån på Uc totalt 268000kr
Inkomst 385000
Underskott 72000
Uc betyg 7.13
Har massa skitlåt på 150000 utanför uc jag vill lösa.

går det

Stor chans iaf skulle jag vilja säga, ansök om 400.000 och markera att du ska samla lån så borde du iaf få ett erbjudande. Lycka till!

Hej,

Tack för att du för att du bistår med din expertis!

Jag ska söka lån i juni 2021 och siktar på följande förutsättningar:

Taxerad årsinkomst 2019: 0
Taxerad årsinkomst under 2020: 940,000 SEK (prognostiserat)
Underskott av kapital: 0
UC riskprognos: 0,2-,09 mycket bra
Inga krediter- eller blancolån
Eventuellt bolån
Max en förfrågan

Har som målsättning att få bud om 350-400,000 SEK samt så många bud som möjligt.

Ponera att man ansöker hos exempelvis Advisa, hur många erbjudanden om 300,000 SEK + bör man få med förutsättningarna ovan? Är som sagt intresserad av tanken av att få så många erbjudanden som möjligt.

Mvh
Jens

Hej!
Har jobbat som rådgivare väldigt länge inom låneförmedlings branschen och vågar nog säga att jag kan det mesta. Hittade dock denna sida först idag. Så om någon har en fråga gällande eran situation eller bara lån i allmänt, så hjälper jag gärna till att svara.

Jag har en fråga, hur många procent kan man skriva över sin historiska inkomst hos låneförmedlare utan att det blir manuell granskning?
Om jag ex tjänar 450k (37500kr) per månad förra året men om nya inkomsten beräknas gå upp med säg 7% så jag skriver in 40125 kr i månaden på ansökan.

Kommer det bli en manuell granskning och efter hur många procent upp reagerar algoritmerna till att det blir en manuell process? Ex om jag skriver 1 miljon i månaden så måste det ju per automatik bli en manuell granskning att det stämmer. Jag antar att denna algoritm i automatisk ansökan slår om till kontroll efter x antal procent upp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp