Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omöjligt med samlingslån?

Hej!
Borde nog kunna betala av den innan juni utan att ta ett sånt lån tror jag .
Jag kommer ha 8 förfrågningar i juni och resten måste jag vänta ändå till januari 2019 för att få bort dem flesta.

Menar du att jag ska ta andra lån dom inte syns på UC för att få bort allt utom Norwegian? . Vet inte om jag vågar riskera det för skulle jag då inte få något lån beviljat sen för att lösa allt så är det kört. Kämpar redan nu med månadskostnaden och den lär väl va högre på slantar, Credway os.v ?:)

Om du lyckas lösa din kredit i juni och du då har 8 FF. Då skulle jag faktiskt kolla med norwegian om de är intresserade av att baka alla dina blancos i ett nytt lån, på lång tid, räntan spelar inte så stor roll. Ha detta samtal utan att de tar en UC, bra att få ett förhandsbesked genom att du skickar kopia på din minuc. Det är väl månadskostnaden du vill sänka genom att betala på ett istället för flera lån?

Sen är det bara att vänta ut alla FF och när du har under 1 i UC så kan du söka nya blancon i hopp om bättre ränta.

Jag har 400k i inkomst, över 500 k i lån på senaste UC, 3 FF, men betyg UC 0.5.

Så din totala skuld är inte hög, mer att du har många Ff, flera lån och en kredit.

Om du lyckas lösa din kredit i juni och du då har 8 FF. Då skulle jag faktiskt kolla med norwegian om de är intresserade av att baka alla dina blancos i ett nytt lån, på lång tid, räntan spelar inte så stor roll. Ha detta samtal utan att de tar en UC, bra att få ett förhandsbesked genom att du skickar kopia på din minuc. Det är väl månadskostnaden du vill sänka genom att betala på ett istället för flera lån?

Sen är det bara att vänta ut alla FF och när du har under 1 i UC så kan du söka nya blancon i hopp om bättre ränta.

Jag har 400k i inkomst, över 500 k i lån på senaste UC, 3 FF, men betyg UC 0.5.

Så din totala skuld är inte hög, mer att du har många Ff, flera lån och en kredit.
Tack för svar :)

Problemet är att jag redan har lång återbetalning på Norwegian. 15 år och 6500kr i månaden . Tog det i hopp om att lyckas få ett bättre i sommar.

De andra lånen betalar jag ca 1500 på ihop . Så även om jag bakar in dem i Norwegian känns de inte som totala månadskostnaden blir så mycket bättre .

Det som skulle göra skillnad är väl att få ner räntan på Norwegian lånet ?

Jag kommer ha 8 uc i juni . Alla dessa försvinner i december/ januari .

Är det inte värt att testa söka ett lån i sommar för även om så Jag inte får något erbjudande så kommer jag ändå bara ha 1 förfrågan sen i januari nästa år . Påverkas betyget mycket mellan 0 och 1 förfrågan ?

Känns ju som att kan jag få till ett lån på 350 000 med runt 12 % i ränta blir de stor skillnad på kostnaden . Men det kanske är omöjligt att få det med mina förutsättningar redan i juni?

Tack för svar :)

Problemet är att jag redan har lång återbetalning på Norwegian. 15 år och 6500kr i månaden . Tog det i hopp om att lyckas få ett bättre i sommar.

De andra lånen betalar jag ca 1500 på ihop . Så även om jag bakar in dem i Norwegian känns de inte som totala månadskostnaden blir så mycket bättre .

Det som skulle göra skillnad är väl att få ner räntan på Norwegian lånet ?

Jag kommer ha 8 uc i juni . Alla dessa försvinner i december/ januari .

Är det inte värt att testa söka ett lån i sommar för även om så Jag inte får något erbjudande så kommer jag ändå bara ha 1 förfrågan sen i januari nästa år . Påverkas betyget mycket mellan 0 och 1 förfrågan ?

Känns ju som att kan jag få till ett lån på 350 000 med runt 12 % i ränta blir de stor skillnad på kostnaden . Men det kanske är omöjligt att få det med mina förutsättningar redan i juni?
Jag tycker det är värt att prova. 6 månader att bli av med skitränta på ett sådant stort lån är värt det. Nått lån får du till bättre ränta, frågan är hur stort. Viktigt dock att din nya lön syns på UC.

Jag tycker det är värt att prova. 6 månader att bli av med skitränta på ett sådant stort lån är värt det. Nått lån får du till bättre ränta, frågan är hur stort. Viktigt dock att din nya lön syns på UC.

Då testar jag nog det . Det jag är lite rädd för är som sagt att ja inte får hela summan för att lösa Norwegian. För får jag inte det så hjälper det ju inget direkt ?
Jag kommer nog skriva här igen innan jag gör ansökan i sommar så kanske ni har nåt mer tips :)
Tack för hjälpen !

Då testar jag nog det . Det jag är lite rädd för är som sagt att ja inte får hela summan för att lösa Norwegian. För får jag inte det så hjälper det ju inget direkt ?
Jag kommer nog skriva här igen innan jag gör ansökan i sommar så kanske ni har nåt mer tips :)
Tack för hjälpen !
Men om du betalar av stora delar av NB-lånet, då sänks väl månadsbeloppet hos NB med samma storlek. Säg att du betalar av halva lånet, då sänks månadskostnaden hos NB med hälften.
Visst du får ett lån extra i din UC men månadskostnaden borde bli lägre.

Ja det är rimligt, att baka ihop resterande blancolån efter att krediten är borta från UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp