Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omöjligt få lån nu?

Jag hade en bra bit över 15% och fick lån ändå. Dom ser till helheten. Bara vara ärlig och berätta i detalj sin återbetalningsförmåga. Skadar ju inte att maila och höra. Jag hade över 20 ff.

Antar jag kan sänka månadsbetalning på blanco och ta två eller tre åt istället sen försöka ta ett nytt lån om 1 år istället när alla UC försvinner.

Tror betyget inte kommer påverkas nämnvärt på en skillnad på 28 och 29 förfrågningar.
Men med en risk på 95% så bör det vara väldigt svårt att få igenom något.
Fick idag nya upplysningar från olika jag sökte innan jag skrev, pratade även med en på lendify där hon sa jag hade 95% risk men på papperen idag senaste står de 36.5%
Varför är de så skumt ?

Fick idag nya upplysningar från olika jag sökte innan jag skrev, pratade även med en på lendify där hon sa jag hade 95% risk men på papperen idag senaste står de 36.5%
Varför är de så skumt ?

Pappren är inte uppdaterade? Hur som helst, att söka många lån på kort tid är ett riskbeteende och det är därför ditt kreditbetyg rusar. Långivarna kan inte se om alla dina förfrågningar lett till lån. Efter ett par månader skulle jag tro att ditt betyg förbättras igen, dock kommer det fortsatt vara ett problem att du har så många förfrågningar. Långivare gillar generellt inte att man är "kreditaktiv".

Pappren är inte uppdaterade? Hur som helst, att söka många lån på kort tid är ett riskbeteende och det är därför ditt kreditbetyg rusar. Långivarna kan inte se om alla dina förfrågningar lett till lån. Efter ett par månader skulle jag tro att ditt betyg förbättras igen, dock kommer det fortsatt vara ett problem att du har så många förfrågningar. Långivare gillar generellt inte att man är "kreditaktiv".

För längesen, när jag gjorde en ansökan genom Lendo, fick jag till Kivra besked om att ett antal bolag tagit del av min kreditupplysning. Dock skiljde sig betyget som visades för några av bolagen.

Jag skulle gissa på att det har att göra med att kraven skiljer sig hos varje bolag. Kan det vara så att uc visar deras betyg, men att systemet även tillåter ett betyg som formar sig efter deras krav?

För längesen, när jag gjorde en ansökan genom Lendo, fick jag till Kivra besked om att ett antal bolag tagit del av min kreditupplysning. Dock skiljde sig betyget som visades för några av bolagen.

Jag skulle gissa på att det har att göra med att kraven skiljer sig hos varje bolag. Kan det vara så att uc visar deras betyg, men att systemet även tillåter ett betyg som formar sig efter deras krav?

Det stämmer, en del bolag lämnar inte ifrån sig all sin information till UC och får då heller inte ta del av all info UC har, vilket kan påverka det kreditbetyg de får se. Det är också troligt att UC tillhandahåller tjänster som skruvar betyget åt ett eller annat håll beroende på vad långivaren tycker är viktigt, så det är också en möjlig förklaring.

Jaha kan vara därför jag ser olika kreditbetyg ibland, Collector bank betalkoll hade jag tex 17 i betyg (inte full uc) men tror jag har egentligen antingen 23,6 eller 26,0 med full uc
Haft två olika betyg förut också via Consector (va dumt att söka då ja) :/
33 % och 14 % hade jag då. Försökte fråga Consector själv men fick inget bra svar.

Jag hade en bra bit över 15% och fick lån ändå. Dom ser till helheten. Bara vara ärlig och berätta i detalj sin återbetalningsförmåga. Skadar ju inte att maila och höra. Jag hade över 20 ff.

Var fick du det??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp