Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

OKQ8 Bank kreditkort

Till alla tyckare och och ”Nej sägare” angående mitt tidigare inlägg. Gdpr arbetet har påskyndat kreditrapporteringsimplementeringen avs deras VISa kort, inte påbjudit detta såsom vissa av er antytt. Dessutom som jag skrivit tidigare så har jag jobbat på Banken med kreditbedömning av bla kortandökningar mm och hade stor insikt i allt dom hade med den produkten och hrefitmallen att göra. Väljer vissa av er att ändå tvivla på vad jag skrivit, fine, tänker inte gråta krokodiltårar över det.
FYI så går det inte att avsäga sig krediten på VISA där, utan då måste man säga upp kortet helt och hållet. mellan 500-100tkr kopplas till kortet och det måste man bara acceptera.
Den där kopplingen till GDPR känns som ett mantra kundservice kör mot arga kunder som undrar varför man plötsligt rapporterar till UC - ”det är inte vårt fel, det är EU som bestämt”. Inte konstigt att EU får så dåligt rykte. Klaga på EU har säkerligen använts av företagen till allt i Storbritannien under lång tid, med tydligt resultat.

Den där kopplingen till GDPR känns som ett mantra kundservice kör mot arga kunder som undrar varför man plötsligt rapporterar till UC - ”det är inte vårt fel, det är EU som bestämt”. Inte konstigt att EU får så dåligt rykte. Klaga på EU har säkerligen använts av företagen till allt i Storbritannien under lång tid, med tydligt resultat.
Instämmer helt, GDPR är till för att skydda individen mot företag och myndigheter.

Jag har ett OKQ8 kort på 5000 kr som nu syns på UC. Utnyttjad 3200 kr. Är det bättre för UC-betyget tror ni att betala av det helt o göra sig av med kortet när man har andra höga skulder? Eller ska jag bara betala av det och ha kvar kortet?

Någon med synpunkter?

Någon med synpunkter?
Har för mig att i diskussioner här på Forumet har man kommit fram till att det är bättre för kreditbetyget att ha kortet kvar men outnyttjat än att avsluta det...

Har fått ett inkassokrav från OKQ8, någon som vet om dem rapporterar missbrukad kredit eller liknande?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp