Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

OKQ8 Bank kreditkort

Men om han jobbar där måste han ju veta att det inte är så, det är ju nått han har hittat på

Nej det måste hen inte veta, det kan ju tex vara info som gått ut på det viset internt.
Jag väntar på svar på min fråga ett tag till.

FYI så har jag jobbat på OKQ8 Bank under lång tid med just kortutgivning och bedömning av Visa-ansökningar så du får fortsätta misstro vad jag skrivit om, Your choice.

Tja, det är mycket som försiggår på mitt jobb som jag inte i detalj kan redogöra för, så det verkar fullt normalt att du kan jobba på OKQ8 utan att vara insatt i deras förehavanden med UC.

Men du kanske har någon lagtext att hänvisa till? Det låter helt enkelt inte rimligt att det finns en lag som tvingar dem att rapportera krediter till UC. Det är ungefär lika rimligt som att det skulle finnas en lag som tvingar dem att rapportera till Greenpeace hur mycket man tankar.

Tja, det är mycket som försiggår på mitt jobb som jag inte i detalj kan redogöra för, så det verkar fullt normalt att du kan jobba på OKQ8 utan att vara insatt i deras förehavanden med UC.

Men du kanske har någon lagtext att hänvisa till? Det låter helt enkelt inte rimligt att det finns en lag som tvingar dem att rapportera krediter till UC. Det är ungefär lika rimligt som att det skulle finnas en lag som tvingar dem att rapportera till Greenpeace hur mycket man tankar.

Dessutom är gpdr ett eu-påbud vilket gör att det känns ännu mindre troligt. Eu skiter nog i uc.

Dessutom är gpdr ett eu-påbud vilket gör att det känns ännu mindre troligt. Eu skiter nog i uc.

Ja och UC är ju ett privat företag som det naturligtvis inte kan vara någon lag på att man måste samarbeta med. Det vore förstås teoretiskt tänkbart att det skulle kunna lagstiftas om att man måste rapportera krediter till någon myndighet, men knappast till UC... Och som du säger så är det knappast något som EU lägger sig i.

Jag har ett OKQ8 kort på 5000 kr som nu syns på UC. Utnyttjad 3200 kr. Är det bättre för UC-betyget tror ni att betala av det helt o göra sig av med kortet när man har andra höga skulder? Eller ska jag bara betala av det och ha kvar kortet?

Till alla tyckare och och ”Nej sägare” angående mitt tidigare inlägg. Gdpr arbetet har påskyndat kreditrapporteringsimplementeringen avs deras VISa kort, inte påbjudit detta såsom vissa av er antytt. Dessutom som jag skrivit tidigare så har jag jobbat på Banken med kreditbedömning av bla kortandökningar mm och hade stor insikt i allt dom hade med den produkten och hrefitmallen att göra. Väljer vissa av er att ändå tvivla på vad jag skrivit, fine, tänker inte gråta krokodiltårar över det.
FYI så går det inte att avsäga sig krediten på VISA där, utan då måste man säga upp kortet helt och hållet. mellan 500-100tkr kopplas till kortet och det måste man bara acceptera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp