Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Obehagligt, besökt min personliga profil.

Om du mot all rimlig förmodan skulle ha en sådan utbildning är du i vart fall i sådant fall en av de absolut sämsta juristerna i Sverige.
Jag tycker att du ska hålla dej till ämnet. Jag uppskattar i varje fall Lasseman och hans råd. Din meningsbyggnad är under all kritik, så du kan inte vara jurist.

En fundering till. När man lånar av alla dessa sms-lånebolag, som är varierande seriösa, så utsätter man sej för en risk, man lämnar ut många uppgifter om sej själv inklusive bankkonton o s v. En del av dessa bolag misstänks drivas av kriminella, man kan lätt bli byte för utpressning, något att tänka på. Jag har själv varit i desperat behov av lån och lämnat ut mina uppgifter till alla möjliga, vilket jag inte borde trots att jag vet om riskerna. Man utsätter sej också för att skulderna, vare sej man har betalt eller inte, tas över av parter man inte ingått avtal med, ett exempel var Dinfinans (råkade själv ut för det) som sålt sin reskontra vidare, där man fick orimliga krav trots att man betalt. Nu löste sej det, de backade direkt, men vad händer när de inte gör det? Jag har kunskap för hur jag ska göra, men alla har inte det och kan råka riktigt illa ut, ibland kanske man behöver juridisk hjälp för att klara upp det hela och hur många, inklusive mej själv, har råd? Jag har för min del slutat att låna helt, det får bära eller brista. Just nu klarar jag mej bra, men det är på gränsen. Jag låter hellre KFM ta hand om det om jag inte klarar att betala mina skulder, det har jag äntligen lärt mej. Obs! att jag inte dömer någon, jag förstår vilken press det är och vilken ångest det skapar med dålig och trasslig ekonomi, jag har själv haft många sömnlösa nätter och har fortfarande.

Håller med till fullo, och blir därför mycket rädd ibland. Det är mycket att hantera och förhålla sig till med tanke på den situation man redan befinner sig i. Den här utvecklingen är väldigt skrämmande men verklig.

Håller med till fullo, och blir därför mycket rädd ibland. Det är mycket att hantera och förhålla sig till med tanke på den situation man redan befinner sig i. Den här utvecklingen är väldigt skrämmande men verklig.
Jag känner verkligen med dig tigerkatten007 och andra i liknade situation att ni måste gå igenom det helvete jag gick igenom och dessutom med vetskapen att ni kan bli "lurade" av dessa oseriösa långivare. Jag måste erkänna att jag var så naiv och trodde att det inte var någon fara att låna av dessa långivare, men när Din finans började skicka ut bluffakturor förra året blev jag orolig att det också skulle drabba mig. Jag märkte att ju längre jag höll på med ekorrhjulet att låna och betala tillbaka och låna igen desto mer och värre ångest fick jag. Till slut är man så fast i spiralen av negativt tänk att den sista tanken man har innan man lyckas somna och den första när man vaknar är dessa djävla lån. Behöver fortfarande efter 2 år sömntabletter varje natt för att sova och vaknar jag kan jag somna om.

Troligtvis rör det sig om hot om konkursansökan vilket i regel kungörs i lokaltidningar. Helt ok att hota med enligt Datainspektionen förutsatt att man först prövat andra vägar att få betalt, t.ex. att ansöka om betalningsföreläggande.
Hur vanligt är det att någon mindre seriös långivare sätter någon i konkurs tro? Kan dom ansöka om det trots att man har löneutmätning och kf konstaterat att inga andra tillgångar finns? Om någon söker om det måste man väl ha rätt att överklaga? Får ont i magen igen nu.

Hur vanligt är det att någon mindre seriös långivare sätter någon i konkurs tro? Kan dom ansöka om det trots att man har löneutmätning och kf konstaterat att inga andra tillgångar finns? Om någon söker om det måste man väl ha rätt att överklaga? Får ont i magen igen nu.
De kan inte sätta dej i konkurs som privatperson utan att gå via Tingsrätten, vilket tydligen ovanligt för fysiska personer.

Hjälp mig nu. .. Ossapir finans.. Jag känner igen namnet, vet någon vilket lån bolag det förknippas med...?

Du har det väldigt jobbigt som råkar ut för otäcka små obskyra företag som verkar vilja ha tag i dig ://

Det måste vara ett av dom mindre lånen som inte så många har, för det här verkar inte drabba större mängder kunder på marknaden. Cashia som många spekulerar om är ju ett alternativ.

Hur många olika såna här små företag är det du upptäckt? Du gjorde någon lista igår såg jag?

Skulle ju vara skitjobbigt att börja ha sådana efter sig också.

De kan inte sätta dej i konkurs som privatperson utan att gå via Tingsrätten, vilket tydligen ovanligt för fysiska personer.

Jo KFM eller inkassobolag kan inte besluta om konkurser, det är det bara tingsrätterna som kan.
Sen kan man fråga sig varför dom vill sätta en privatperson i konkurs, det ger som inte så mycket, det upphäver dessutom eventuell utmätningsåtgärder..
Enda större poängen att sätta en privatperson i konkurs vore för att nyttja återvinningsreglerna, typ om personen skrivit över en bil eller fastighet på frun/mamma eller liknande, som gåva eller liknande, så kan man genom konkurs och återvinning upphäva gåvan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp