Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Obehagligt, besökt min personliga profil.

Skulle aldrig falla mig in att skriva nått om mina lån på tillex Facebook
Och så har jag min sida så låst det bara går och nått annat har jag inte
Kanske tur det

Skulle aldrig falla mig in att skriva nått om mina lån på tillex Facebook
Och så har jag min sida så låst det bara går och nått annat har jag inte
Kanske tur det
Tror jag inte heller att du skulle tröttmössa har ju inte Facebook själv så jag vet inte hur öppet folk brukar skriva men har förstått att man bör nog tänka sig före innan man avslöjar för mycket där och även på insta.

Jag skriver aldrig något om lån och dylikt.
Att kfm och andra myndigheter vill kolla upp om man är sanningsenlig är en sak men att långivare gör det är läskigt. Många av dessa sk finansiella institut krävs det inget tillstånd för. Minns från förra året en tråd där Betala räkning snokat på Facebook och dessutom talat om det för personen ifråga.

Ja just det, det kommer jag ihåg alla dessa långivare drar tydligen inte för någonting när det gäller att inkräkta på sina låntagare. Det här blir mer och mer skrämmande.

Precis! De har min adress att skicka post till och mitt personnummer för att skicka vidare för indrivning om Jag inte sköter mig med betalningarna. That's enough. Att låtsas vara någon annan för att försöka luska ut vart jag håller till på min fritid är fan att gå för långt. Jäkligt obehagligt! ! ska dom åka dit och göra vad???

Jag kan inte förstå att detta inte är olagligt det borde ju i alla fall vara möjligt att anmäla det till någon myndighet även om det inte går till åtal eller någon annan form av rättssak.

Problemet är ju att Jag inte vet vem som skickat till detta "inkasso", eller om de är nån mindre seriös långivare som ligger bakom bolaget. Har bara ett par jag kan tänka mig, resten av mina lån ligger hos seriösa som Resurs, Svea, gothia, forex , Vkcredit tex.. Vk kanske är seriösa vad vetjag, men nä känns inte som dom.

Ja det är det som är som gör det så obehagligt att inte veta vem som är inne och snokar. Trots att jag inte har några aktiva smslån eller avbetalningsplaner så kan jag ibland känna lite oro när jag ska gå ut och hämta posten av tanke på att det ska vara någon falsk faktura från någon av mina tidigare långivare. Hämtar fortfarande posten själv utifall att det skulle vara något som inte barnen skulle få se. Jag vet att de kan låta lite löjligt men alla som har haft med dessa långivare att göra i flera år vet att de inte går att släppa sådana tankar, jag har i alla fall inte gjort det till 100%.

Man kommer nog alltid att vara misstänksam mot post när man varit/är i våran sits. När det är över kommer det nog ta många år innan man kan slappna av helt. Var ju inte längesedan Din Finans försökte bluffa ..igen.. Kryllar tyvärr numera av klåpare :-(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp