Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nytt smslån, savelend.se?

Vår målsättning är att vi ska vara humana och visa en stor förståelse för våra kunders situationer. Detta innebär att ringer du in och säger "Hej Ludwig, jag blir en dag sen med lånet" och pengarna sedan kommer in så kommer vi vara glada för att du betalade tillbaka och inte ta ut några extra uppgifter.

Oj, jävlar! Generösa killen! Har man någon heder och skam i kroppen sysslar man inte med en sån verksamhet, särskilt inte mot personer här som i nästan alla fall redan är i svåra ekonomiska situationer. DU kan omöjligen ha missat vad den här typen av lån orsakar.

Nä, far och flyg med dig! Lägg ner ert bolag och skäms istället.

Om ni tvunget ska ha verksamheten så kan ni ge generösa avbetalningsplaner på låga belopp mot extremt låga avgifter. Annars kommer ni bli en maskin till kronofogden likt alla andra i er "bransch".

Tack för ert tålamod.
Varsågod!

Senast ändrad:
Samma här, 3000 kr inne på kontot nu, 2 dagar efter att lånet blev beviljat så 3000 kr kostnadsfritt i 12 dagar istället för 14 dagar. Konstruktiv feedback till savelend är gör om, gör rätt så är jag 100 % nöjd med er :) tack för mig.

Går det alltså att flytta fram lånet tre gånger mot avgift? Så om jag får beviljat idag kan jag skjuta upp det i 120 dagar? Då ska inte lånet betalas förrän 29 maj? Har jag rätt?

Angående våra kreditmallar

Jag ser att det har varit flera frågor om våra kreditmallar och flera här anger att ni blivit nekade trots väldigt goda inkomster.

Det stämmer att vi har relativt höga krav på dem som lånar jämfört med vissa av våra konkurrenter. Detta har vi för att vi inte lånar ut våra egna pengar, utan har ett ansvar att förmedla lån för andra. Då har man gärna en extra säkerhetsmarginal känner vi.

Om man får ett lån nekat trots en hög inkomst (har sett kommentarer här om allt från 270 000 och uppåt) så är det oftast någon annan orsak. Vår automatiska kontroll tittar dels på den taxerade inkomsten, men även andra saker spelar in så som underskott av kapital, ålder och betalningsanmärkningar med mera.

Jag vet att det låter klyschigt, men med den automatiska kontrollen försöker vi skapa oss en snabb helhetsbild av den som sökers ekonomi och således möjlighet att betala tillbaka lånet. Vi vill inte hamna i en situation där vi är den som tvingas skicka er till inkasso, eller ännu värre till Kronofogden. Tvärtemot vad många säger och tror tjänar vi inget extra på det, utan det skapar bara merarbete och bekymmer (detta är för oss som inte har eget inkassobolag utan samarbetar med externa partner på den biten, driver du in skulderna själv genom eget inkassobolag kan kalkylen se annorlunda ut).

Ibland så ger just de siffrorna en skev bild av verkligheten och det är därför vi gärna ser att ni om ni blir nekade kontaktar oss så undersöker vi möjligheterna för er att få lån genom en manuell genomgång. Även om det inte kommer hjälpa alla som kommer till oss, så har det i flera fall gett oss möjlighet att betala ut till personer som inte klarar vår automatiska kontroll. Detta innebär också att vi konstant tittar över våra kreditmallar och ser om vi kan förbättra delar av den.

Har ni frågor om just ert ärende så kan ni alltid kontakta vår kundtjänst där vi svarar så fort vi kan.

Med vänlig hälsning
Per

Savelend Sweden AB
026 222 28 38 (telefontid: vardagar 10-16)
info@savelend.se

Samma här, 3000 kr inne på kontot nu, 2 dagar efter att lånet blev beviljat så 3000 kr kostnadsfritt i 12 dagar istället för 14 dagar. Konstruktiv feedback till savelend är gör om, gör rätt så är jag 100 % nöjd med er :) tack för mig.

Hej Mr_abisko!

Vad bra att du har fått in pengarna och är ganska nöjd. 14 dagar utan ränta eller avgifter gäller från det att vi har skickat iväg pengarna, inte när lånet är beviljat. Detta är alltså i normala fall samma dag som du får pengarna eller dagen innan. Det kommer framgå av din faktura vilken dag vi senast måste ha pengarna för att du inte ska behöva betala räntan eller avgifter.

Med vänlig hälsning
Per

Savelend Sweden AB
info@savelend.se

Senast ändrad:
Går det alltså att flytta fram lånet tre gånger mot avgift? Så om jag får beviljat idag kan jag skjuta upp det i 120 dagar? Då ska inte lånet betalas förrän 29 maj? Har jag rätt?

Hej!

Du skjuter upp lånet mot en avgift och en förhöjd ränta 30 dagar i taget. Du kan totalt sett skjuta upp lånet 3 gånger och har då alltså haft lånet i sammanlagt 120 dagar.

När du förlänger lånet betalar du direkt in förlängningsavgiften innan ordinarie förfallodatum. Du får då en ny faktura med nytt förfallodatum 30 dagar efter den första. Vi kan ta ett exempel för att göra det tydligare.

Säg att du lånar 3 000 kr av oss idag och får det beviljat och utbetalt direkt (pengarna är på ditt konto den 30:e januari).

Du ska då betala tillbaka 3 600 kr senast den 1:a mars. Om du ansöker om förlängning och vi godkänner den behöver du betala förlängningsavgiften på 315 kr innan den 1:a mars.

Du får då en ny faktura på 3690 kr (90 kr eller 3% i förhöjd ränta) att betala senast den 31:a mars. Detta kan sedan upprepas totalt 3 gånger.

Hoppas att det gjorde saken tydligare, om inte, fråga gärna igen så gör jag ett nytt försök!

Med vänlig hälsning
Per

Savelend Sweden AB
info@savelend.se

Hej
Jag undrar hur lång handläggningstiden är för er. Jag ansökte igår fm på 1000 kronor och fick sedan ett mail om att det var godkänt och pengarna påväg till mitt konto. När jag loggar in på er hemsida står det att de är under granskning.

Har ni direktutbetalning till nordea?

mvh lurifaxx!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp