Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nytt konton/bank - UC?

www.lunar.app var intressant. Hört namnet innan men aldrig kollat upp dem.

Lunar är en 100% digital bank där du får ut mer av dina pengar. Du får full kontroll över din ekonomi med funktioner som ger dig total översikt över dina utgifter: ett helt nytt sätt att se dina utgifter på, interaktiv budget och notiser varje gång du spenderar pengar. Du kan göra alla betalningar utan avgifter och du får ett specialdesignat svart metallkort med valfri lasergravering.
  • Lunar är gratis och vid registrering får användaren ett konto, Visa-kort och bankapp.
  • Lunar erbjuder 1% sparränta för upp till 100.000 SEK.
  • Lunar tar ingen kreditupplysning.
  • Du kan koppla ihop din nuvarande bank med Lunar-appen för att se alla dina konton direkt i appen.
  • Användaren får tillgång till erbjudanden och deals från välkända varumärken.

Lunars Kort

Standard, Gratis

Konto

Virtuellt kort

Valfri pin

Budgetfunktioner

Sparfunktioner

Premium, 79kr/mån

Allt som erbjuds via Standard

Inga valutapåslag utomlands

Reseförsäkring

Abonnemangsöversikt

Pro, 149kr/mån

Allt som erbjuds via Premium

Metallkort med egen gravering

2 extra kort

Gammal tråd men lite info om min situation. (Nordea)

Jag var kund sen innan men hade stängt kontona helt.

Öppnade personkonto igår samt ansökte om debit kort. Väntar fortfarande på besked för kortet för ser inget upplagt i appen än. Kontot är skapat iallafall. Ingen upplysning än i mitt fall; stod dock när jag ansökte att det skulle tas så får väl se.

Bumpar en gammal tråd.

Vilka banker tar inte UC?

Hej allihopa!
Jag funderar på att öppna ny konto i en annan bank. Har just nu Swedbank och vill byta till Nordea och flytta så att min lön blir utbetalt där istället.
Det jag undrar är om Nordea kommer ta UC på mig? Planerar ta lån i april så vill undvika ff.
Dom tar UC - det står på deras hemsida när du påbörjar en ”ansökan” om att öppna konto där…

Gammal tråd men lite info om min situation. (Nordea)

Jag var kund sen innan men hade stängt kontona helt.

Öppnade personkonto igår samt ansökte om debit kort. Väntar fortfarande på besked för kortet för ser inget upplagt i appen än. Kontot är skapat iallafall. Ingen upplysning än i mitt fall; stod dock när jag ansökte att det skulle tas så får väl se.
Hur gick det för dig? Är i exakt samma sits. Byte från Nordea till Swedbank för 1.5år sen men är missnöjd och hade gärna bytt tillbaka

Hur gick det för dig? Är i exakt samma sits. Byte från Nordea till Swedbank för 1.5år sen men är missnöjd och hade gärna bytt tillbaka

Det gick bra! Jag hade däremot som sagt själva Nordea-kontot kvar sedan innan, jag hade däremot stängt mina personkonton så jag hade inga kort eller dylikt. Det gick bra att starta upp nytt rakt genom hemsidan, har för mig att appen strulade lite vid ansökan.

När jag tidigare skaffade Swedbank helt nytt blev det full UC för att bli kund med personkonto. Jag har kvar detta som reserv utefall att nuvarande banken (Nordea) skulle få för sig att jag tvättar pengar eller dylikt.

Nej Nordea tar inte uc för konto MEN de tar UC om du skaffar vanligt deb kort.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp