Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nytt från FlexLimit

Dessutom är inte hemsidan heller uppdaterad - utan där kan man ansöka om nya lån, vet ej vad som väl händer i flödet sen för nya kunder.

Dessutom är inte hemsidan heller uppdaterad - utan där kan man ansöka om nya lån, vet ej vad som väl händer i flödet sen för nya kunder.
Såg det och blir förvånad. Vad händer liksom........

Precis när jag läser detta plingar det till i min mobil och det står :

Hej ditt skuldsaldo hos FlexLimit är 0 kr. du har totalt 15.000 kvar att utnyttja, gör uttag https://go.flexlimit.se/uttag Mvh FlexLimit.se

Loggar jag in står meddelandet om uttag stoppat på obestämd framtid så jag antar att det är ett automatiskt utskick.
Fick också sms men det är bara automatiskt utskick, inga uttag kan göras nu på obestämd tid.

Har de slut på pengar eller får de inte tillbaka det de lånat ut? Varför stoppa utlåningen annars? Everyday+ har inte stoppat för nya uttag (än). Hade varit bättre om det var tvärtom.

Har de slut på pengar eller får de inte tillbaka det de lånat ut? Varför stoppa utlåningen annars? Everyday+ har inte stoppat för nya uttag (än). Hade varit bättre om det var tvärtom.
Håller med dig av de jag haft under 2020 Ferratum, Expresskredit, Monara, Everyday+ och Flexlimit är de bara FlexLimit som stoppat uttag. Nu berör det ju inte mig då jag nollat mina skulder hos alla i januari . Funderar på om jag ska avsluta alla eller ha kvar dem som buffert. Blir det så att någon börjar rapportera till UC avslutar jag direkt.

Håller med dig av de jag haft under 2020 Ferratum, Expresskredit, Monara, Everyday+ och Flexlimit är de bara FlexLimit som stoppat uttag. Nu berör det ju inte mig då jag nollat mina skulder hos alla i januari . Funderar på om jag ska avsluta alla eller ha kvar dem som buffert. Blir det så att någon börjar rapportera till UC avslutar jag direkt.
Så skönt med nollställda krediter. Vill också komma dit men det är en bit kvar men numera har jag inte så många som jag haft tidigare så det går framåt. Jag har Everyday+, Flexlimit, Ferratum (1000 kr), Betallkoll, Klarna, EasyCard. Har inga smslån förutom hos inkasso. Sakta sakta :)

Flexlimit erbjuder en månadsfri betalning avgiftsfritt just nu, kostar 200 kr annars.
Man ansöker om en månadsfri betalning på Mina sidor, sen måste man ringa Kundtjänst så tar de bort avgiften på 200 kr. Alltid nåt!

Jag frågade deras kundtjänst när de kommer att öppna igen och han visste inte, men när jag frågade ok men pratar vi veckor, månader eller år så sa han Några veckor. Men nu har det gått 4 veckor sedan jag frågade så det känns inte som att de kommer öppna så länge det är pandemi. Om de ens öppnar.

Ni som släppt Flexlimit till inkasso, vilket bolag gick det till?

Jag frågade deras kundtjänst när de kommer att öppna igen och han visste inte, men när jag frågade ok men pratar vi veckor, månader eller år så sa han Några veckor. Men nu har det gått 4 veckor sedan jag frågade så det känns inte som att de kommer öppna så länge det är pandemi. Om de ens öppnar.

Ni som släppt Flexlimit till inkasso, vilket bolag gick det till?
Flexlimit kommer till Svea inkasso :)

Flexlimit kommer till Svea inkasso :)
Men @johanc84 ... fyyyy fy! Du kan väl vara lite snäll och säga ngt annat trevligare inkasso :facejoy:

Vad kan tänkas Svea vilja ha för en skuld på 20 000 kr?
Men jag tror inte jag törs släppa till Svea, det blir väl fortsätta betala till Flexlimit och utnyttja betalfrimånad. Svea, Intrum och Lowell vill undvika så långt som möjligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp