Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nytt från FlexLimit

Men @johanc84 ... fyyyy fy! Du kan väl vara lite snäll och säga ngt annat trevligare inkasso :facejoy:

Vad kan tänkas Svea vilja ha för en skuld på 20 000 kr?
Men jag tror inte jag törs släppa till Svea, det blir väl fortsätta betala till Flexlimit och utnyttja betalfrimånad. Svea, Intrum och Lowell vill undvika så långt som möjligt.
Ja Svea är inte roliga , jag fick betala 1000 kr månad på en total skuld på 7000 kr :) ska kan vara värt att släppa den ;) ja dom bolagen är inte roliga haha :)

Ja Svea är inte roliga , jag fick betala 1000 kr månad på en total skuld på 7000 kr :) ska kan vara värt att släppa den ;) ja dom bolagen är inte roliga haha :)
Oj, så pass! Nä då fortsätter jag betala till Flexlimit, nu när man inte kan ta ut så kommer skulden att minska och även räntan då så klart.
Det var fruktansvärt när jag hade skuld hos Svea och betalade 3000 kr varje månad och de skickar snabbt till Kfm och deras kundtjänst har ingen mandat att ta beslut om uppskov eller betalfrimånad eller vad som helst, allt måste de kolla med en handläggare, har varit hos många inkassobolag men aldrig sett ett sånt upplägg , utsätter mig inte för Svea igen om det går att undvika.

Har du något hos Svea nu?

Fick mail av dom idag. Dom räknar att öppna upp så snabbt dom möjligt, inom några veckor

Jag frågade deras kundtjänst när de kommer att öppna igen och han visste inte, men när jag frågade ok men pratar vi veckor, månader eller år så sa han Några veckor. Men nu har det gått 4 veckor sedan jag frågade så det känns inte som att de kommer öppna så länge det är pandemi. Om de ens öppnar.

Ni som släppt Flexlimit till inkasso, vilket bolag gick det till?
Jag släppte mitt till svea inkasso, totalt lånat 15.000kr, kommer inte ihåg totala summan men jag fick avbetalningsplan på 500kr/månaden :)

Jag släppte mitt till svea inkasso, totalt lånat 15.000kr, kommer inte ihåg totala summan men jag fick avbetalningsplan på 500kr/månaden :)
500 kr är överkomligt faktiskt. Men har hört fler här som blivit krävda på stora belopp av Svea.

Jag skrev till dom i går och frågade
Aha ok, trodde att de mejlat ut till alla. Du verkar ha fått samma svar som jag fick för 4 veckor sedan när jag frågade om när de kommer öppna.

500 kr är överkomligt faktiskt. Men har hört fler här som blivit krävda på stora belopp av Svea.
Ja jag har också läst om det, betalade 900kr/mån först. Men så bad jag om ändring och de var inga problem alls. :folded:

Ja jag har också läst om det, betalade 900kr/mån först. Men så bad jag om ändring och de var inga problem alls. :folded:

Jag har ett case med Svea Inkasso, från en företagskredit som gick åt pipan i corona. Inga jättesummor, men jag har bara gott att säga om dom så här långt.
Hade ett mycket bra och givande samtal med en kvinna hos Svea inkasso, och dom var väldigt flexibla och enkla i min uppfattning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp