Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nytt från FlexLimit

Intressant :)
Vad hände med räntan om du vet? Och hur mkt minskar skulden med varje månad när du betalar 2500 kr?
Jag betalar ca 1800 kr mån och det är bara ränta så skulden minskar inte. Men om jag släpper den till inkasso så kanske den börjar minska.

Skulden minskar med motsvarande summa, räntan kommer i efterhand, men den är ”förhandlingsbar”.

Jag släppte inte krediten genom att avstå betalning, jag bad om att få krediten uppsagt och överlämnad till inkasso.

Skulden minskar med motsvarande summa, räntan kommer i efterhand, men den är ”förhandlingsbar”.

Jag släppte inte krediten genom att avstå betalning, jag bad om att få krediten uppsagt och överlämnad till inkasso.
Ok jag förstår, jag hamnar efter då och då och fick mejl en gång fr dem om det kanske skulle varit bättre om jag släpper krediten till inkasso istället för att kämpa med den. Men jag kunde betala men nu ligger jag efter igen, tyvärr. Så jag får se hur jag gör.

Ok jag förstår, jag hamnar efter då och då och fick mejl en gång fr dem om det kanske skulle varit bättre om jag släpper krediten till inkasso istället för att kämpa med den. Men jag kunde betala men nu ligger jag efter igen, tyvärr. Så jag får se hur jag gör.

Ja, det är en avvägning hur man skall göra.
Jag ringde först och pratade med kreditavdelningen och förklarade att jag framledes inte kommer klara av att betala mina månadsbetalningar med den summan jag hade vid tillfället, inte om jag skulle betala utöver räntan för att få skulden att minska i alla fall. Och då kom Vi fram till att dom skulle lämna över den till Inkasso, senare på dagen kontaktade jag även dom och kom överens om nuvarande betalningsplan, hur bra och smidiga som helst.

Jag har ett case med Svea Inkasso, från en företagskredit som gick åt pipan i corona. Inga jättesummor, men jag har bara gott att säga om dom så här långt.
Hade ett mycket bra och givande samtal med en kvinna hos Svea inkasso, och dom var väldigt flexibla och enkla i min uppfattning.
Nu kunde jag inte rädda situationen längre, så nu ligger även min kredit hos Svea. Det låter hoppfullt när jag läser om dina erfarenheter men som alltid när man ringer till Svea, man pratar med en person som i sin tur ska skicka förfrågan om önskat belopp till en handläggare. Har bett om att betala 1200 kr/mån. Skulle de inte gå med på det så blir det stora problem för mig! Kommer få besked nu i veckan.

Nu kunde jag inte rädda situationen längre, så nu ligger även min kredit hos Svea. Det låter hoppfullt när jag läser om dina erfarenheter men som alltid när man ringer till Svea, man pratar med en person som i sin tur ska skicka förfrågan om önskat belopp till en handläggare. Har bett om att betala 1200 kr/mån. Skulle de inte gå med på det så blir det stora problem för mig! Kommer få besked nu i veckan.
Då får Vi hoppas dom går med på din önskan .

Lät du den ”gå” till inkasso, eller önskade du få den överlämnad dit?

Då får Vi hoppas dom går med på din önskan .

Lät du den ”gå” till inkasso, eller önskade du få den överlämnad dit?
Jag lät skulden gå till inkasso men hade kontakt med kreditavdelningen och de tipsade mig att släppa den till Inkasso. Skulden är på ca 90 000 kr så nu blir man kund hos Svea Inkasso igen några år framöver :(
Känns som ett stort nederlag men inget att göra åt, bara att betala bort, det är det bästa.

Jag lät skulden gå till inkasso men hade kontakt med kreditavdelningen och de tipsade mig att släppa den till Inkasso. Skulden är på ca 90 000 kr så nu blir man kund hos Svea Inkasso igen några år framöver :(
Känns som ett stort nederlag men inget att göra åt, bara att betala bort, det är det bästa.
Får hoppas de godtar din betalplan som du önskade.
Svea kan vara lite sisådär tjuriga tycker jag vad gällande avbetalningsplaner

Får hoppas de godtar din betalplan som du önskade.
Svea kan vara lite sisådär tjuriga tycker jag vad gällande avbetalningsplaner
Tack :) Jo jag vet, Svea injagar skräck i mig. Och det som jag ogillar starkt är att man måste gå via en tredje person, de som svarar i deras kundtjänst har inte mandat att ta beslut utan de i sin tur ska kontakta handläggaren.
I alla fall jag har inte haft kontakt med ngt annat inkasso som jobbar så.

Tack :) Jo jag vet, Svea injagar skräck i mig. Och det som jag ogillar starkt är att man måste gå via en tredje person, de som svarar i deras kundtjänst har inte mandat att ta beslut utan de i sin tur ska kontakta handläggaren.
I alla fall jag har inte haft kontakt med ngt annat inkasso som jobbar så.
Ja jag vet, så himla invecklat. Håller med, har heller aldrig haft kontakt med något annat inkasso bolag som jobbar så.

Ja jag vet, så himla invecklat. Håller med, har heller aldrig haft kontakt med något annat inkasso bolag som jobbar så.
Himla osmidigt för kunderna. Kan vara så att handläggarna har högre lön och då har de färre sådana men fler som "bara" svarar i kundtjänsten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp