Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nystartfinans, någon som har information?

Hej, var in och kollade på deras sida och blev nyfiken. Är det någon som med medsökande fått låna ett större belopp för att sanera skulder? Har någon fått låna maxbeloppet på 350 000 kronor?

Tusen tack för snabbt svar! Måste medsökande ha bankid eller kan medsökande skicka in kopia på körkort och lönebesked?
Jag hade ingen medsökande,dem ville bara min sambos senaste löne specif för att vara säkra att jag betalar inte själv alla räkningar och att jag kan återbetala lånet.

NÅgon som vet ifall man måste ha bankid för att skriva under beviljat lån? Någon som har sökt medsökande och vill berätta om proceduren där?

Någon som haft lån länge hos detta bolag och vet om dom ringer ofta till arbetet eller så (det står att dom följer upp och ger råd på vägen). Själv tycker jag inte om när man blir kontaktad på arbetet och har ett jobb som man inte kan gå ifrån och där folk sitter och lyssnar...därav frågan.

Hej, mailade dom min UC och mina uppgifter och de svarade att det fanns stora chanser till ett lån.

Min sambo får inga lönespec:ar.
Vill ju inte att han ska behöva ta kontakt med sin arbetsgivare pga detta så kanske inte går då... ändå?!

Får avvakta och se...

Hej, mailade dom min UC och mina uppgifter och de svarade att det fanns stora chanser till ett lån.

Min sambo får inga lönespec:ar.
Vill ju inte att han ska behöva ta kontakt med sin arbetsgivare pga detta så kanske inte går då... ändå?!

Får avvakta och se...
Arbetsgivaren måste lämna ut lönespec, hur ska annars arbetstagaren bevisa att skatt är dragen på lönen? Det har funnits flera rättsfall på detta tidigare, så ur helt annat perspektiv så ska din sambo kräva att få lönespec.

Jag ringde nystartfinans och fick ett oerhört trevligt bemötande dock inget lån den här gången men jag ska absolut göra mitt bästa för att få det längre fram. bra stöd och bollplank när det känns svårt tror jag, killen var väl insatt i de problem som gör att man inte får ett större samlingslån rakt av.

Men det han sade var
-de beviljar ej om skulden är mer än 1,5 ggr inkomsten (varningstecken) utan då krävs medsökande med god ekonomi
-de tittar på hur lånen ökat eller minskat på uc, om det bara ökar och ökar så vill de ha en medsökande
-många ff var inget större hinder utan det var ovanstående som avgjorde

men jag fick intrycket av att med medsökande så kommer de flesta få igenom för de vill hjälpa (och såklart också tjäna på det men det pselar ingen roll för bara det här att få någon att bolla med kan vara värt en slant).

Sedan är det ju en stor fördel om man får ner antalet krediter genom att anlita dem.

Så jag kommer försöka minska ner nu i ett år och sedan faktiskt söka dem igen. Jag fick ett jättebra intryck även om jag just nu inte vet hur jag ska överleva utan det där lånet... men det är en annan femma. Nu fick ni lite info iaf av vad de sade till mig. Jag tipsar er starkt att ringa och fråga, jag skickade in allt via mail så det här fick jag "gratis" utan att ny uc togs och bara det var ju en suverän service.

Högsta betyg kundbemötande och service trots avslag alltså.

Om du nu arbetar aktivt under 1 års tid för att minska dina skulder finns det kanske någon annan bank du kan få lån hos via en låneförmedlare som kan ge dig lägre ränta än vad Nystart Finans erbjuder.

Två frågor.

Första frågan lyder :
Är det någon som hittills har fått pengarna utbetalade av det här företaget?

Fråga två :
Om dom har skickat brev/skuldebrev och sagt att allt bör bli okej, hur stor chansen är det att lånet är "hemma"?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp