Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nya räntesänkningar?

Ngn som fått nått? Ica snålsänkte ytterligare än en gång med 0,15. Väntar på Ikanos sänkning

Känns snålt med sänkningar än så länge.

DNB billån sänkte med 0,25 procentenheter.
DNB har faktiskt sänkt varje gång riksbanken har gjort det för mig.
Och inte bara 0.15 om riksbanken sänkt 0.25 utan de har alltid sänkt med samma procentsats, tycker ändå de ska ha en eloge för det.
Nu har jag "bara" 257 520:- kvar att betala till dom så min besparing blir 53,50:- per månad ^^

Dags att kolla upp konkurrerande erbjudande om de inte sänker. Snart kommer ännu en sänkning antagligen.

Dags att kolla upp konkurrerande erbjudande om de inte sänker. Snart kommer ännu en sänkning antagligen.
Inget säkert ännu, men ser ut som att det eventuellt kommer en 9e sänkning i Augusti från riksbanken. Från 2% till 1.75%.

Som du säger de banker som inte har sänkt eller sänkt väldigt lite börjar det vara dags att se över snart för en del

SEB sänkte i vanlig ordning 0.25

Northmille sänkte 0.25 (ovanligt, men har hänt någon gång tidigare under de 8 säkningarna från Riksbanken)

Resurs vägrar fortfarande att sänka. De höjde och höjde under uppgången av räntekurvan, men har inte sänkt en promille sedan säkningarna började. Så fort jag får bort SEB ska jag börja amortera allt jag kan för att få ner Resurs även om Northmille borde prioriteras i snöbollen. Men känner mig så sjukt less på Resurs agerande :-(

Kontaktade Ikano och dom hade just nu inga planer på att sänka för tillfället.
Det är galet hur dom höjer när Riksbanken höjer, när Riksbanken höjer följer många inte med, rena rån.
Jag har ett billån på DNB och de har följt med Riksbanken.

Väldigt fult av många banker.

SEB sänkte i vanlig ordning 0.25

Northmille sänkte 0.25 (ovanligt, men har hänt någon gång tidigare under de 8 säkningarna från Riksbanken)

Resurs vägrar fortfarande att sänka. De höjde och höjde under uppgången av räntekurvan, men har inte sänkt en promille sedan säkningarna började. Så fort jag får bort SEB ska jag börja amortera allt jag kan för att få ner Resurs även om Northmille borde prioriteras i snöbollen. Men känner mig så sjukt less på Resurs agerande :-(
Resurs hade stora problem med kreditförluster för ett par år sen, möjligt de vill banta sin kundstock...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp