Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ny månad imorgon nytt försök

När ni föreslår lågprisbutiker o dyl...Tänk på att alla bor inte så till att man har de butikerna inpå knutarna s a s. Jag själv har 12 mil t o r för att komma till såna butiker o m dagens bränslepriser är det inte så att man åker in flera ggr per månad. Man handlar då man ändå måste in, ex till sjukhuset el nått annat.
Ett tips till t.s är ju faktiskt att handla på nätet ex hygeinprodukter el kattmat. Det går hitta billigt. Under vår sanering beställde jag ofta från nätet både hygienprodukter o hundmat. Man kan få det levererat hem, smidigt :)
Sen finns matsmart.se Mycket som är billigt där o där finns i princip allt, även mat till djuren om man nu inte är tvungen ha ex vet.foder.

Bor man i stan är det smidigt att handla där de är billigt men jag bor långt ute på landet och har 5 mil in till stan där olika affärer finns. Har en Ica affär 2 mil bort där jag handlar det mesta. En gång i månaden åker jag in till stan och köper hygien artiklar osv men oftast allt i samma affär. Men ska tänka på köpt sånt på öb och rusta nästa gång.. tack för alla tips innerst inne vet jag men behöver en spark i
Nu ska du inte överdriva.
Men mat på bordet är prio ett för att du ska kun a funka som människa. Och allt du skrev upp kan inte ha gått åt för 2500kr. Låter svindyrt...

köpte så det räcker ett tag. Köpte flera kattsand då den sorten inte finns att köpa i butiken här. Samma med kattmaten så det räcker minst en månad. Sen dubbelt av många saker då det blir billigare i längden då. 2 toapapper och annat som var billigare vid köp av 2. Vissa grejer räcker nästa månad med..

Bor man i stan är det smidigt att handla där de är billigt men jag bor långt ute på landet och har 5 mil in till stan där olika affärer finns. Har en Ica affär 2 mil bort där jag handlar det mesta. En gång i månaden åker jag in till stan och köper hygien artiklar osv men oftast allt i samma affär. Men ska tänka på köpt sånt på öb och rusta nästa gång.. tack för alla tips innerst inne vet jag men behöver en spark i

köpte så det räcker ett tag. Köpte flera kattsand då den sorten inte finns att köpa i butiken här. Samma med kattmaten så det räcker minst en månad. Sen dubbelt av många saker då det blir billigare i längden då. 2 toapapper och annat som var billigare vid köp av 2. Vissa grejer räcker nästa månad med..
Ledsen men det låter fortfarande väldigt dyrt

Sen köpte jag mat också utöver hygienartiklar! Mycket frukt och grönt och kyckling, nötfärs, ost, smör, bröd och annat. Så säga att 2500 är dyrt utan att veta hur mycket mat jag köpte känns lite sådär..

Sen köpte jag storpack av det mesta för att spara pengar i längden.. jag har kvar kvittot ifall någon vill komma över och kolla igenom vad jag köpte och vad det kostade ifall ni inte tror mig..

Sen köpte jag storpack av det mesta för att spara pengar i längden.. jag har kvar kvittot ifall någon vill komma över och kolla igenom vad jag köpte och vad det kostade ifall ni inte tror mig..
Det är oväsentligt med kvitto nu när du sitter och knappt kan överleva månaden ut pga dina tidigare köp. Mat på bordet är prio 1 efter alla räkningar. Att köpa massa saker nu för att det r ska räcka i längden just nu är inte prio 1 med tanke på din situation.

Tycker vissa går för hårt åt dig, ta det inte personligt.
Men finns gott om tips, handla efter säsong, dryga ut köttfärssåsen med diverse grönsaker och baljväxter, köp i "datum passerar-hyllan".
Sen är periodisk fasta väldigt bra för hälsan, något att prova kanske?

Ett tips från mig till dig är att ta ut det som blir över varje månad i kontanter.
Dela upp pengarna i fyra burkar dvs en för varje vecka.
Spara kvittona och räkna ihop när månaden är slut vad du använt. Kolla igenom dina kvitto och se vad du köpt.
Syftet med detta är att öka känslan för värdet av pengarna och att du har en viss summa att handla för och köper ej något onödigt i och med det.
Kolla var det är billigt på just det du behöver osv.
Detta gjorde jag när jag hamnade i skiten och det gav mig en ökad respekt för pengars värde
Lycka till.

Okej jag tar åt mig.. nu när jag tänker efter så borde jag kanske sluppit sköljmedel.. inte haft en tanke på de faktiskt då jag alltid tvättat med sköljmedel. Jag vill ändra på slösandet men tycker de är så himla svårt är så lätt att man fortsätter som man alltid gjort, sen att man är deprimerad och super trött hela dagarna gör det inte lättare heller att ändra sina vanor.. men jag tar åt mig.. då kanske allt annat jag köpte förutom de till katten var onödigt med egentligen.. man klarar sig utan tvål, handsprit, rengöringsmedel, diskmedel, balsam osv också. Var går gränsen? Diskmedel är också något man klarar sig utan egentligen
Var gränsen går är olika för var och en av oss. Jag kan säga att jag vid flera tillfällen när det var som värst har varit tvungen att välja mellan tandkräm och bröd. Har valt bröd. Ingen ”normal” människa kan relatera till det. Det har varit fruktansvärt tuffa tider.
Sen vill jag säg att om man fortsätter göra så som man alltid gjort är det svårt att få ett annat resultat. Ändring kommer av att man börjar göra annorlunda, på ett annat sätt.
Om du tycker det är svårt att veta var du ska börja så är mitt tips att du börja skriva ner hur du vill att det ska vara. T ex Jag vill inte att mina pengar ska vara slut en vecka innan nästa lön.

När du ringat in hur du vill att det ska vara så måste du fundera och skriva ner varför det inte är så idag.
Sen skriver du vad du kan ändra/göra annorlunda för att uppfylla ditt mål.

Ett allmänt tips när du handlar: När du sträcker din hand och ska ta en vara, ställ dig frågan om den varan är nödvändig eller bara ngt du alltid brukar köpa/använda. Klarar du dig utan den så ska den inte ner i varukorgen. Är den nödvändig så blir nästa fråga: Finns det en billigare variant?
När du uppfyllt ditt mål och lagt grunden för ett sundare beteende då kan du belöna dig med en vara som du lärt dig att avstå. Då kommer du uppskatta den mkt mer än tidigare, må det vara ditt favorit sköljmedel eller en handkräm.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp