Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ny månad imorgon nytt försök

Hela mitt skuldsatta liv, och även nu när jag har gott om pengar, så har jag gjort listor på det jag behöver köpa. Exempelvis vet man när vintern tagit slut om man behöver ny jacka/kappa, kängor o s v till nästa säsong. Brukade köpa sådana dyrare saker utanför säsong = kraftigt nedsatta priser. Spontanshoppar aldrig, utan tänker noga igenom vad jag behöver och vad det får kosta.

Känns nästan som ett påhopp.. 2500 spenderade jag i olika mataffärer köpte tvättmedel, sköljmedel, toapapper, shampo, balsam, tandkräm, diskmedel, disktabletter, deo, tvål, handsprit, rengöringsmedel, kattsand, kattmat mm och lite mat mycket frukt och grönt som kostar hur mycket som helst nu för tiden..

Känns nästan som ett påhopp.. 2500 spenderade jag i olika mataffärer köpte tvättmedel, sköljmedel, toapapper, shampo, balsam, tandkräm, diskmedel, disktabletter, deo, tvål, handsprit, rengöringsmedel, kattsand, kattmat mm och lite mat mycket frukt och grönt som kostar hur mycket som helst nu för tiden..
Räcker hygienartiklar och övriga artiklar som inte utgör livsmedel hela månaden?
Då torde resterande peng täcka matkostnaden till nästa lön. Tight, men går.
Fullt medveten om att man har andra utgifter.

Absolut inte menat som påhopp i alla fall fr min sida, men som jag skrev så kändes det inte som att du är tillräckligt motiverad för att få till en ändring, du fick tips här av flera men dina svar upplever jag i alla fall som lite nonchalanta, som att du vill ha hjälp och tips men samtidigt har du bestämt dig om att det inte går att ändra på nånting, du fortsätter spendera ändå. Du behöver få hjälp med att prioritera vad du ska lägga pengarna på känns det som. Har man begränsat med pengar så måste man budgetera och då är det inte prio ett att köpa sköljmedel.

Okej jag tar åt mig.. nu när jag tänker efter så borde jag kanske sluppit sköljmedel.. inte haft en tanke på de faktiskt då jag alltid tvättat med sköljmedel. Jag vill ändra på slösandet men tycker de är så himla svårt är så lätt att man fortsätter som man alltid gjort, sen att man är deprimerad och super trött hela dagarna gör det inte lättare heller att ändra sina vanor.. men jag tar åt mig.. då kanske allt annat jag köpte förutom de till katten var onödigt med egentligen.. man klarar sig utan tvål, handsprit, rengöringsmedel, diskmedel, balsam osv också. Var går gränsen? Diskmedel är också något man klarar sig utan egentligen

Okej jag tar åt mig.. nu när jag tänker efter så borde jag kanske sluppit sköljmedel.. inte haft en tanke på de faktiskt då jag alltid tvättat med sköljmedel. Jag vill ändra på slösandet men tycker de är så himla svårt är så lätt att man fortsätter som man alltid gjort, sen att man är deprimerad och super trött hela dagarna gör det inte lättare heller att ändra sina vanor.. men jag tar åt mig.. då kanske allt annat jag köpte förutom de till katten var onödigt med egentligen.. man klarar sig utan tvål, handsprit, rengöringsmedel, diskmedel, balsam osv också. Var går gränsen? Diskmedel är också något man klarar sig utan egentligen
Nu ska du inte överdriva.
Men mat på bordet är prio ett för att du ska kun a funka som människa. Och allt du skrev upp kan inte ha gått åt för 2500kr. Låter svindyrt...

Rengöringsprodukter och hygienprodukter köper man förslagsvis på överskottsbolaget, rusta och andra lågprisbutiker de är i regel billigare än ica, willys och coop. När det gäller mat så är det en god ide att kolla igenom alla reklamblad varje vecka och köpa sådant som butikerna säljer till nedsatt pris den aktuella veckan, gärna så pass mycket om det är torrvaror m.m med lång hållbarhet att man klarar sig till nästa gång det säljs till nedsatt pris. Väl i butiken så kan du kolla om de har säljer mat till nedsatt pris p.g.a. att bästföredatumet är på väg att gå ut de säljs ofta med 30-50% rabatt

Ett tips är att alltid försöka jämföra priser via nätet innan du köper något samt att köpa kläder m.m. fel årstid när de reas ut då kan man spara mycket pengar.

För att få koll på var alla pengar tar vägen så är det en god ide att spara alla kvitton och skapa ett exceldokument där du fyller i allt du köpt från minsta matvara till kläder och hyra samt lån m.m. så kan du kolla igenom det regelbundet och sammanställa vecka för vecka och månad för månad hur mycket du spenderat. Det är nyttigt då ser man snabbt var pengarna tagit vägen och att det förmodligen är en hel del man kan skära bort som inte är nödvändigt, gör gärna det i några månader eller längre det tar inte så lång tid att fylla i om man gör det dagligen.

Bor man i stan är det smidigt att handla där de är billigt men jag bor långt ute på landet och har 5 mil in till stan där olika affärer finns. Har en Ica affär 2 mil bort där jag handlar det mesta. En gång i månaden åker jag in till stan och köper hygien artiklar osv men oftast allt i samma affär. Men ska tänka på köpt sånt på öb och rusta nästa gång.. tack för alla tips innerst inne vet jag men behöver en spark i röven

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp