Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ny inkomst, när ansöka om samlingslån

Hej! Har precis fått ny lön på ca 10000kr mer per mån, när kan man ansöka med de nya uppgifterna? Behöver jag vänta så att de tre senaste lönespecarna finns med lönen eller kan det räcka med en lönespec samt anställningsavtal där lön finns skriven?

Helst till det syns på uc som högre inkomst, dvs nästa år

Helst till det syns på uc som högre inkomst, dvs nästa år
Precis, i praktiken gör det ingen skillnad just nu om man får löneförhöjning. Bankerna kommer gå på det som är deklarerad inkomst. Det är väl om man traskar in på ett bankkontor som det kan göra skillnad.

Så med andra ord är det egentligen 2021 som blir gynnsamt då det visar ett helt år, nästa år syns ju bara ett halvår som hjälpt till att höja inkomst. Trodde man kunde ange nuvarande inkomst och att banken kunde begära bevis för inkomsten om den skiljer sig utifrån deklararead

Båda jag och andra jag känner har fått lån på ändrade/förbättrade inkomst innan det har varit synligt på uc.
Har fått dock skicka in 3 lönesedlar/screen på insatt lön på kontot och i vissa fall arbetsgivareintyg. Så vänta tills 3 månadslöner trillat in på kontot och gör ansökan då med nya lönen.

Får man ens möjligheten att ange lön när man söker via låneförmedlare?

Får man ens möjligheten att ange lön när man söker via låneförmedlare?

Ja men det är upp till varje bank att tro påt eller inte, och upp till varje om man orkar komplettera

1000 i månaden innebär 12.000 på ett år, kan inte tänka mig att det påverkar ditt UC-betyg faktiskt. Såvida du inte är nere och snurrar på 10-11 i månaden idag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp