Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ny inkomst, när ansöka om samlingslån

Missade en nolla :D

Men mitt betyg försämrades faktiskt när inkomsten gick från 610.000 till 800.000.

Fick avsevärt mycket sämre UC.
Betyget är inte så viktigt för möjligheterna till lån. Det visade ju Gamblewhore med sin ansökan via Advisa. Viktigt med bra relation mellan totala skulder jämfört med inkomst för att bankernas egna kalkyler ska se bra ut. Konstigt att UC inte påverkas mer av storlek på blanco jämfört med inkomst.

Fast jag vete fan, då borde ju jag ganska enkelt få ett lån om jag har synliga Blanco på övre 1.000.000 men med en inkomst på 80K i månaden. Nu får jag inte ett enda förslag fast min kalkyl med råge hade gått ihop (bankerna vet ju inte om min privata skuld eller hyra).

Många har blanco lån 2-3 ggr sin inkomst.

Fast jag vete fan, då borde ju jag ganska enkelt få ett lån om jag har synliga Blanco på övre 1.000.000 men med en inkomst på 80K i månaden. Nu får jag inte ett enda förslag fast min kalkyl med råge hade gått ihop (bankerna vet ju inte om min privata skuld eller hyra).
Fast betyg över 10 och till och med 20 påverkar självfallet. Men jag tror det väldigt sällan är bättre att ha lägre inkomst för möjligheterna till lån, även om just betyget skulle påverkas något negativt av att hamna i en kategori med högre inkomst.

Senast ändrad:
Hej! Har precis fått ny lön på ca 10000kr mer per mån, när kan man ansöka med de nya uppgifterna? Behöver jag vänta så att de tre senaste lönespecarna finns med lönen eller kan det räcka med en lönespec samt anställningsavtal där lön finns skriven?
Endel banker kräver 3 lönespecar bak
Vet ej om 1 lönespec räcker - det är nog olika från bank till bank.
Funkat för mig att ange högre inkomst än taxerad inkomst (tex det var år 2018 men hade inte uppdaterats än) så jag fick skicka in några lönespecar och arbetsgivarintyg för att intyga inkomsten
Sökte via låneförmedlare

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp