Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ny här. Vad gäller angående lumify o credify

Ok men ha dom det så kommer du höra av kfm rätt omgående. Ska bli intressant o se om de verkligen är så.. Skriv gärna sen när du vet
Ha en trevlig dag
Mvh
Absolut återkommer såfort ja fått veta nåt , ha en fortsatt fin dag å ta hand om dig å kämpa på ❤️

Har du varit me om de eller hört någon annan?
Luma verkar väldigt snarlikt Vivus i sina arbetsmetoder. Vivus hotade med Kf in i det sista och försökte få mig att betala 10 k omgående. Jag kunde inte det och frågade om de verkligen kommer skicka till kf och inte till inkasso och de sa att det blir Kf. Sen gick skulden till Gothia.
Nu verkar Gothia inte längre samarbeta med Luma men än har ingen fått sin skuld skickad till kf, så därför kan man inte vara säker förrän brevet fr Kf kommer.

Av de många olika trådarna om Lumify som har strömmat in här senaste tiden så kan jag tänka mig att de flesta har slutat betala till dem pga det ekonomiska läget. Och har de inte etablerat samarbete med externt inkasso så kanske de väljer att skicka direkt till Kf ändå.
Jag hoppas att alla ni som har skulder där snart får ett svar. Vet hur outhärdligt det är att inte veta. Själv lyckades jag bli av med Lumify för ngt år sedan.

Okej jag förstår, har ett gäng lån till som kmr hamna hos KFM i vilket fall , men intressant ändå när du nu säger hur de blir med Lumify

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp