Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ny här. Vad gäller angående lumify o credify

20/12-2023 vart den uppsagd , förfallodatum 17e Januari innan de skickar vidare , igår skicka dem mail samt sms att dd har skickat handlingar till KFM
Ok en fråga till utan bli tjatig.. Hur lång tid hade de gått när den blev uppsagd den 20/12..från de att du slutade betala
Hoppas du förstår frågan
Mvh

20/12-2023 vart den uppsagd , förfallodatum 17e Januari innan de skickar vidare , igår skicka dem mail samt sms att dd har skickat handlingar till KFM
Det där meddelandet har jag också fått för ca 2 veckor sedan men inget ännu hos KF. Ska bli intressant att se när de skickar. Lite av ett lotteri detta men för mig är varje dag viktig då jag ska bestrida och dra ut på detta så mkt jag kan då jag kommer att lösa skiten i mars.

Ok en fråga till utan bli tjatig.. Hur lång tid hade de gått när den blev uppsagd den 20/12..från de att du slutade betala
Hoppas du förstår frågan
Mvh
Ingen fara bara å fråga på 2 månader å 2 dagar från att ja slutA betala I Oktober , uppsagd i December

Det där meddelandet har jag också fått för ca 2 veckor sedan men inget ännu hos KF. Ska bli intressant att se när de skickar. Lite av ett lotteri detta men för mig är varje dag viktig då jag ska bestrida och dra ut på detta så mkt jag kan då jag kommer att lösa skiten i mars.
Jaa har läst fler trådar å de verkar ta tid för vissa , har sökt skuldsanering här

Tusen tack för svar. Så om du hade betalt in innan den 17e Januari så hade de varit ok?? Du fick. Aldrig ngt inkasso krav då?
Mvh
Ja antar det , har ett större belopp lånat där så fixar inte månadsbetalning hos dem dessvärre , å de vägra me på en Avbetalningsplan Mee mindre summa , Inkassokrav kom från de själva då de ej samarbetar med en 3e part längre.

Ja antar det , har ett större belopp lånat där så fixar inte månadsbetalning hos dem dessvärre , å de vägra me på en Avbetalningsplan Mee mindre summa , Inkassokrav kom från de själva då de ej samarbetar med en 3e part längre.
En sista fråga.. När fick du inkasso kravet? Innan uppsägningen?
Tack för bra bemötande på mina frågor

Mitt förfallodatum från början var 19/10-23 , första inkassokrav kom 8/11 , 20 dagar efter
Var inkasso kravet på det missade månads beloppet eller den totala skulden? Och när du fick uppsägning i december var de på totala skulden?
Och hade den ökat mkt?
Nu jag klar med frågor

Var inkasso kravet på det missade månads beloppet eller den totala skulden? Och när du fick uppsägning i december var de på totala skulden?
Och hade den ökat mkt?
Nu jag klar med frågor
Inkasso läggs till på totalbeloppet, ja de va på hela lånesumman. Inte jättemkt men såklart de tickar ju igång när de ej får betalt så , kanske uppe i runt 600 kr nu typ i dröjsmålsränta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp