Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ny här. Vad gäller angående lumify o credify

Hej
Jag är ny här.. Det är så många trådar om lumify och credifi. Vilket är det som gäller? Hur länge tar det innan dom säger upp krediten är det 90 dagar innan de skickar vidare om man inte BETALAR?
Vad gäller vid inkasso. Är det deras eget eller skickar de till ngt externt??
Mvh

Hej
Jag är ny här.. Det är så många trådar om lumify och credifi. Vilket är det som gäller? Hur länge tar det innan dom säger upp krediten är det 90 dagar innan de skickar vidare om man inte BETALAR?
Vad gäller vid inkasso. Är det deras eget eller skickar de till ngt externt??
Mvh
Välkommen :)
Just nu verkar det som att ingen här exakt vet. Ingen har bekräftat att skulden faktiskt skickats till Kf och inte heller att skulden skickats till ngt externt inkasso.
Det enda jag läst här mer konkret är att Gothia slutat samarbeta med de bolagen.

Har för mig att en faktiskt bekräftat att de skickat till KF men att det låg under behandling och det så gjort i flera veckor. Det var efter 90 till 100 dagar tydligen. Min skuld är nu 103 dagar sen och inget skickat ännu vilket gör det hela ännu mer underligt. Så ingen har nog en aning vad som gäller.

Har för mig att en faktiskt bekräftat att de skickat till KF men att det låg under behandling och det så gjort i flera veckor. Det var efter 90 till 100 dagar tydligen. Min skuld är nu 103 dagar sen och inget skickat ännu vilket gör det hela ännu mer underligt. Så ingen har nog en aning vad som gäller.
De måste väl i första hand säga upp krediten så du ha 4 veckor på dig och betala och betala du inte går de till inkasso osv?

Jodå. Den blev uppsagd för 43 dagar sedan.

Mitt ärende har passerat 95 dagar å igår skickades de över till KFM , återstår å se hur lång det tar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp