Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ny bil, leasing utan UC

Mm, känns ologiskt att först skriva på kontrakt, beställa bil och sedan inhämta upplysning. Kan de neka efter upplysning med tanke på att kontrakt är påskrivet? Å andra sidan har jag sett att VW finans i princip släpper igenom vad som helst när det gäller leasing...

Det går ju inte att tvinga en bank att ingå ett avtal dom inte är intresserade av. Kolla vad som står i de papper du har, läs särskilt om det är reglerat nåt kring skadestånd.
Jag tror dock det går bra

I avtalet nämns att om det bara är påskrivet av köparen/hyresmannen gäller avtalet beställning. Jag är dock tämligen säker på att försäljaren också plitade dit en kråka. Fan, nu känns det plötsligt jävligt osäkert. Riktigt pinsamt att dyka in hos Möller Bil och bli nekad :D

I avtalet nämns att om det bara är påskrivet av köparen/hyresmannen gäller avtalet beställning. Jag är dock tämligen säker på att försäljaren också plitade dit en kråka. Fan, nu känns det plötsligt jävligt osäkert. Riktigt pinsamt att dyka in hos Möller Bil och bli nekad :D

Så inget om leasing?

Som jag förstår det måste kontraktet vara underskrivet av båda parter för att det ska gälla som leasing eller köp annars avser det endast beställning. Får kolla kontraktet imorrn. Ligger i bilen. Kollar man runt lite verkar dock t.om betalningsanmärkningar inte vara något problem. Hoppas min inkomst på 388K samt 2 i Bisnodebetyg räcker...

Det inhämtades en upplysning via Bisnode i samband med uthämtande av bilen och jag fick omfrågekopian till Kivra på en gång.

Hej! Jag funderar på att leasa en tiguan via Möller. Jag har betalningsanmärkningar som ligger kvar i ett år till men sen är dom borta. Jag har fast inkomst och en årsinkomst på 380.000. Tror ni det är kört för mig? Jag gjorde en onlinebeställning och fick mail tillbaka med avtal som jag skulle skriva under och scanna tillbaka sen stod det att kreditbedömning görs i morgon. Supernervös att det inte ska gå.

Nån som leasat från Audi det senaste och vet om dom är hårda i bedömningen och om dom har något krav på inkomst? Gäller inte mig :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp